شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 364782
۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
عبدالرحمن حیدری ایلامی

حوزه/ حوزه نشست تکریم و نکوداشت آیت الله عبدالرحمان حیدری ایلامی در مدرسه علمیه فاطمه زهرا اطهر(س) ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ایلام، خانم سیده فاطمه موسوی مقدم، مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرا اطهر(س)، در این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش، گفت:امروز مسئولیت طلاب علوم دینی بسیار خطیرتر از دیگران است، لذا کار بدون تحقیق شاید برای دیگران قابل قبول باشد ولی برای طلاب ،اینطور نیست ، حتی ممکن هست بار منفی هم به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در راستای معرفی الگوهای برتر حوزوی به طلاب، امسال در هفته پژوهش نکوداشت آیت الله حیدری را برگزار کردیم تا طلاب شناخت بیشتری با ایشان پیدا کنند. 

حجت الاسلام تمرخانی مسؤل نظارت و بازرسی مدیریت استانی حوزه علمیه برادران ، نیز در ادامه این مراسم ،  ضمن پرداختن به بیان زندگی نامه و شخصیت دینی و مذهبی آیت الله حیدری خاطر نشان کرد:ایشان شخصیت بزرگ و تأثیرگذار و بارزی قبل و بعداز انقلاب داشتندو افرادی که همرزم ایشان بودند از ولایت پذیری و اخلاق خوبشان بسیار تعریف می کردند و آن را سرلوحه خود قرار دادند.

وی افزود : به جرأت می توان گقت كه آیت الله حیدری اولین مجتهدی است که بی درنگ در ساعات آغازین شروع جنگ و پس از سقوط شهر مهران، فرمان تشكیل خط پدافندی درتنگه "کنجانچم" را صادر كرد و با پوشیدن لباس رزم و فراخوانی مردم، جوانان و عشایر به مسجد جامع با سخنرانی پر شور خویش ،  فرمان بسیج مردمی را صادر كرد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha