شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌ الله محمد شجاعی

حوزه/ آیت ‌الله محمد شجاعی، از اساتید تفسیر قرآن کریم و از شاگردان علامه طباطیایی در گذشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله محمد شجاعی، مفسر قرآن، از شاگردان علامه طباطبایی به علت کهولت سن  در سن ۷۵سالگی دار فانی را وداع گفت.

زندگینامه استاد شجاعی

آیت الله محمد شجاعی بیستم  شهریور 1319 هجری شمسی در یکی از توابع شهر زنجان متولد شد . پدرش ، حاج شیخ میرزا علی ، از روحانیون مورد وثوق مردم بود .

در سال 1331 هجري شمسي، تحصیلات حوزوی را در حوزة علميه زنجان آغاز کرد و در سال 1335، از زنجان، به قم هجرت كرد  در دروس امام خميني، آيت الله محقق داماد و علامه طباطبایی شرکت کرد.

در سال 1346 به زنجان بازگشت و جلسات  مباحث معارفي و تفسير خود را آغاز کرد. دو دهه 40 و 50 شمسی در زنجان این فعالیت ها ادامه داشت. فعالیت های سیاسی وی باعث دستگیری و زندانی شدن او شد. بعد از انقلاب بعنوان نماینده مردم زنجان در دوره اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد با اختلافات ایجاد شده بین طرفداران بنی صدر و طرفداران امام وی بیکباره از سیاست کنار کشید و مجلس را رها کرد و دیگر هیچگاه به سیاست بازنگشت و در تهران ساکن شد. در دو دهة 60 و 70 شمسي در تهران جلسات تفسیر قرآن و مباحث اخلاقی را ادامه داد.

برخی از آثار وی  شامل: معاد يا بازگشت به سوي خدا، انسان و خلافت الهي ،اسماء حسني، خواب و نشان‌هاي آن، بازگشت به هستي، عروج روح ،قيام قيامت، مواقف حشر، چراغ هدایت و ضیافت حقیقی می باشد

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha