جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مهدی مروارید

حوزه/همایش بزرگداشت «علمای واقف و واقف خیراندیش آیت الله میرزا حسنعلی مروارید»، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، همزمان با سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، همایش«عالمان واقف و واقف خیراندیش آیت الله میرزا حسنعلی مروارید»، با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان، در تالار نور مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی مروارید، استاد حوزه علمیه خراسان در در این همایش با تاکید بر ضرورت پاسداشت و تکریم علما، گفت: مرحوم آیت الله مروارید نسبت به وقف اهتمام ویژه ای داشت.

وی، یکی از توفیقات آیت الله مروارید را وقف دو مدرسه علمیه بعثت و سعادت عنوان کرد و افزود: آن مرحوم مورد علاقه اقشار مختلف مردم بودند، زیرا فردی بدون متواضع، ساده زیست و خیرخواه بود.

استاد حوزه علمیه خراسان، وقف را باقیات و الصالحات خواند و گفت: وقف که به طور معمول در راستای خدمت به مردم، مساکین، امور فرهنگی و اجتماعی و... است، مصداق صدقه می باشد. ویژگی وقف این است که قابل نقل و انتقال و خرید و فروش نیست، زیرا باید باقی و جاری بماند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha