جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش قرآنی یاسین در آینه معرفت

حوزه/ گاهی قرآن خبری از غیب می دهد که پیش از او أحدی به آن اشاره نکرده و سپس از قرآن کشف می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی صبح امروز در دومین همایش قرآنی «یاسین در آینه معرفت» که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، با بیان این مطلب که 4 هدف اصلی می توان برای سوره «یس» تصور کرد، اظهار داشت:. این سوره مکی است و عموما به دنبال تثبیت عقائد بوده است.

وی گفت: یادآوری توحید، معاد و تأکید بر رسالت نبی مکرم اسلام(ص) و ... از جمله مباحثی است که در این سوره تبیین شده است.

مدیر دانشکده علوم قرآن و حدیث جامعه المصطفی با اشاره به این که بخشی از مطالب سوره یس، علمی است، ابراز داشت: در این سوره مطالبی همچون اشارات علمی، شگفتی های علمی، اعجازهای علمی و نظریه پردازی ها جمع آوری شده است.

این محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به شگفتی های علمی سوره یس، خاطرنشان ساخت: در آیه 39 و 40 این سوره به مطالبی اشاره دارد که بسیار شگفت انگیز است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی به اعجازهای علمی سوره یس پرداخت و گفت: اعجاز زیرمجموعه اخبار غیبی است و مرحوم علامه طباطبایی (ره)، آیت الله  العظمی خوئی و آیت الله معرفت به این موارد اشاره کرده اند؛  گاهی قرآن خبری از غیب می دهد که پیش از قرآن أحدی به آن اشاره نکرده و سپس از  قرآن کشف می شود.

وی ادامه داد: آیه 38 سوره یس یکی از موارد اعجاز علمی است که بسیار شگفت انگیز بوده و مطالب بسیاری دارد.

 مدیر دانشکده علوم قرآن و حدیث جامعه المصطفی به نظریه پردازی های سوره یس نیز اشاره و تصریح کرد: در این سوره از سخن گفتن دست، صحبت به میان آمده که هنوز بشر به این مبحث نرسیده است که دست چگونه می تواند سخن بگوید یا در مورد وجود مخلوقاتی که هنوز بشر به آن نرسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha