جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین محمد حسن زمانی

حوزه/ معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که امروز رقبای ما در عرصه تبلیغ ادیان و مذاهب، با همه توان در حال فعالیت اند، تصریح کرد: در عرصه تبلیغ مذاهب، فرق و ادیان عالم، روحانیت شیعه غایب ترین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور، چهارشنبه در جلسه شورای حوزه علمیه استان مازندران، در ساری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: همه پیشرفت ها و امکانات موجود محصول نفس گرم امام راحل، خون پاک شهیدان و حمایت های مقام معظم رهبری است.

*رسالت بسیار سنگین حوزه و روحانیت در عرصه بین الملل

وی در ادامه سخنان خود به تبیین رسالت حوزه های علمیه در عرصه بین الملل پرداخت و افزود: در شرایط امروز جهان اسلام، حوزه های علمیه رسالت بسیار سنگینی در تبلیغ معارف دینی در جهان عهده دار هستند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که اعتقاد داریم که در میان ادیان الهی تنها دینی که خصیصه جهانی بودن و جهانی شدن را خداوند به او عطا کرده دین اسلام است و ادیان گذشته قرار نبود جاودانه شوند، افزود: اگر این دین جهانی شود تبعاً مقصود معارف اسلام ناب یعنی مکتب اهل بیت(ع) است.

*روحانیت شیعه؛ تنها متولی جهانی سازی اسلام ناب

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که روحانیت شیعه تنها متولی جهانی سازی اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز این رسالت خطیر و حساس بر عهده حوزویان است.

وی با بیان این که امروز رقبای ما در عرصه تبلیغ ادیان و مذاهب خود با همه توان در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود حضور روحانیت شیعه در عرصه جهانی را تقویت کنیم.

*غیبت روحانیت شیعه در تبلیغ بین الملل!

معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور با تأکید براین که نباید در عرصه تبلیغ اسلام ناب شیعی در عرصه جهانی کوتاهی کنیم، ادامه داد: در بین مذاهب، فرق و ادیان عالم غایب ترین مذهب، روحانیت شیعه است و اصلا حضور در عالم نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که نباید تنها به تبلیغ داخلی مشغول شویم، خاطرنشان کرد: اگر امروز علیه شیعه توطئه می شود به دلیل است که به خوبی شبهات مطرح شده در خصوص شیعه در جهان پاسخ داده نشده است و همین مسأله موجب شیعه ستیزی شده است.

*حوزویان آماده تبلیغ بین المللی باشند

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در ایان، با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر این که اعزام مبلغ به خارج لازم تر از اعزام مبلغ به داخل است، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این مسأله تأکید دارند، لذا حوزویان باید خود را آماده تبلیغ در فضای بین الملل کنند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha