جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در دیدار رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان با اشاره به دغدغه های مشترک بین حوزه علمیه قم و واتیکان گفت: آماده توسعه روابط بین این دو نهاد دینی در زمینه های مشترک هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه شب گذشته در نشست جامعه مدرسین که با حضور کاردینال تورکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مقام ارشد واتیکان گفت: در شرایط فعلی ارتباطات بین رهبران دینی اسلام و مسیحیت، ضروری و اجتناب ناپذیر است و طرفین دغدغه های مشترکی برای مقابله با ظلم، فساد، بی ایمانی و رویکردهای ضدمعنویت داشته و نیازمند چاره جویی برای مقابله با اینها هستند.

غربی ها اسلام را غیرواقعی معرفی می کنندمدیر حوزه در نشستی با رئیس شورای پاپی  واتیکان

وی با بیان اینکه امروزه اسلام را به گونه غیرواقعی در غرب معرفی می کنند گفت: ما با تعامل و ارتباط دوجانبه می توانیم اسلام مورد نظر جمهوری اسلامی و روحانیت شیعه را معرفی کنیم تا با زبان شما، اسلام در دنیای غرب معرفی شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مشکل امروز دنیای اسلام و مسیحیت را افراط گری دانست و بیان داشت: عناصر افراطی در ادیان، مرزهای دینداری را نگه نمی دارند و چهره ای نامناسب از اسلام و مسیحیت نشان می دهند که نه مورد قبول ما هستند و نه شما.

وی ادامه داد: اقدامات بعضی افراد که میان مسلمانانند و عده ای را بیگناه می کشند از طرف ما محکوم است. در دنیای مسیحیت نیز گاهی اقداماتی مانند سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان انجام می شود که نشانه صلح و عدالت نیست بلکه مایه بدبینی و نشر عداوت میان پیروان ادیان الهی می شود.

وی با اشاره به سخنان پیتر تورکسون که بر انجام ماموریت دینی علاوه بر نگرش دینی تاکید کرده بود گفت: در اسلام، ایمان محدود به باورهای قلبی نیست بلکه بر رفتارهای عملی نیز تاکید می شود و بسیاری از آیات قرآن از عبارت " الذین آمنو ا و عملوا الصالحات" استفاده شده است یعمدیر حوزه در نشستی با رئیس شورای پاپی  واتیکاننی عمل، لازمه حرکت در مسیر رستگاری است.

نسبت به برخورد کشورهای اروپایی با آوارگان نگرانیم

آیت الله حسینی بوشهری مبارزه با تروریسم، مبارزه با فقر و تلاش در جهت صلح را از نکات کلیدی و مشترک بین حوزه علمیه قم و واتیکان برشمرد و اظهار داشت: ما نسبت به برخورد ناشایست برخی کشورهای اروپایی با آوارگان نگرانیم به خصوص که تعداد زیادی کودک در این آوارگی ها ناپدید شده اند.

وی وجود تسلیحات کشتار جمعی در جهان را از دیگر دغدغه های حوزه علمیه قم برشمرد و اظهار داشت: دنیا روز به روز به سوی افزایش تسلیحات کشتار جمعی و سلاح های هسته ای می رود که به دنبال آن ویرانی نسل بشر اتفاق می افتد. جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با 5+1 نشان داد که دنبال تولید سلاح هسته ای نیست. فتوای مقام معظم رهبری در این باره نیز سند مهمی برای نیت جمهوری اسلامی در خصوص سلاح های هسته ای است؛ در عمل هم نشان داده ایم که دنبال سلاح هسته ای نیستیم. از واتیکان می خواهیم که جهانیان را نسبت به ضرورت خلع کشورها از سلاح های کشتار جمعی توجیه کند.

آماده توسعه روابط حوزه قم و واتیکان هستیم

مدیر حوزه های علمیه با اعلام آمادگی رسمی برای توسعه روابط بین حوزه علمیه قم و واتیکان گفت: شما سفیری فعال در تهران دارید و ما آماده ایم نتایج این گفتگوها را از راه های دیپلماتیک دنبال کنیم.

وی با اشاره به ماموریت کاردینال تورکسون به عنوان رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان گفت: ما عدالت را مقدم بر صلح می دانیم و اگر عدالت در جهان باشد، جنگی در جهان رخ نمی دهد تا نیاز به صلح باشد و ما آماده همکاری های مشترک برای حل مسائل هستیم. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یک خواننده IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    کی اونجا مسوول است که حتی پروتکل چیدن صندلی ها را در همچین دیداری بلد نیست