جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کودکان پناهجو

دبیر کل شورای مرکزی مسلمانان آلمان با ابراز نگرانی در خصوص گم شدن بیش از ۵ هزار کودک پناهجو در این کشور، دولت مرکل در عدم مدیریت درست بحران پناهندگی و به خطر انداختن جان کودکان کم سن و سال در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از www.breitbart.com، ایمان مازیک دبیر کل شورای مرکزی مسلمانان آلمان با ابراز نگرانی در خصوص گم شدن بیش از 5 هزار کودک پناهجو در این کشور از آغاز بحران پناهندگی در سال گذشته و محکوم کردن دولت مرکل در عدم مدیریت درست بحران پناهندگی و به خطر انداختن جان کودکان کم سن و سال در این کشور ، معتقد است که کودکان پناهجوی گم شده ممکن است در دام باندهای قاچاق اعضای بدن گرفتار شده باشند.

او که در کنفرانسی خبری با حضور جان ویلهم رورینگ، کمیسر فدرال ویژه و افشاءگر سوءاستفاده‌های جنسی از کودکان در اردوگاه‌های آوارگان شرکت کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید فرض را بر این بگذاریم که بسیاری از این کودکان و جوانان به دست گروه‌های جنایتکار در آلمان گرفتار شده و مجبور به اعمال خلاف اخلاق شده و یا اعضای بدن آن‌ها توسط قاچاقچیان فروخته شده است.

او پیشتر با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این حقیقت تلخ گفته بود: سکوت در برابر گم شدن این افراد را می‌توان با صدای بلند شنید.

ویلهم رورینگ نیز پیش از این گفته بود که بسیاری از افراد به بهانه کمک و یاری رساندن به کودکان پناهنده خود را به آن‌ها نزدیک کرده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند و می‌توان گفت که بحران پناهندگان بحران مربوط به کودکان نیز هست، چرا که کودکان در رودررویی با خطرات بسیار آسیب پذیرتر هستند.

با توجه به نرخ 10 درصدی و رو به رشد سوءاستفاده از کودکان پناهنده در آلمان، ویلهم و مایزاک از سردمداران دولت آلمان خواسته‌اند که در محافظت از کودکان پناهنده در این کشور تدابیر بهتری در پیش بگیرند و هر دو آن‌ها با مشارکت شورای مرکزی مسلمانان آلمان قصد مبارزه با سوءاستفاده‌های جنسی علیه کودکان در این کشور را داشته و راه حل‌هایی را برای محافظت از کودکان به اردوگاه‌های پناهندگان ارائه داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha