شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: براساس آیات قرآن کریم هدف از نزول این کتاب آسمانی، هدایت مردم از ظلمات به سوی نور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در جمع شرکت‌کنندگان مراسم اختتامیه طرح ملی "اولوالالباب" (ویژه دوره تربیت مربی تدبر در قرآن)، با بیان این مطلب گفت: هدایت انسان‌ها از شرک به سوی توحید، کفر به سوی ایمان، اخلاق شیطانی به اخلاق ربانی، از ظلم و ستم به سوی عدالت، از تفرقه و جدایی بسوی وحدت و انسجام و... به نمونه‌هایی از تلاش انبیاء و ائمه اطهار(ع) و فقهاء و علماء دینی برای هدایت و رستگاری مردم است .

وی در این باره افزود: با تدبر و نگرش صحیح و فهم درست در آیات قرآن کریم متوجه می‌شویم که وظیفه هدایت مردم از سوی گمراهی‌ها و ظلمات به سوی نور و رستگاری تنها اختصاص به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خاطر نشان کرد:تمامی کسانی که حداقل 3ویژگی شناخت ظلمات، شناخت نور و قدرت و توانایی راهنمایی و هدایت مردم به سوی نور و رستگاری را دارند، باید در این زمینه در حد توان تلاش و کوشش نمایند.

وی اظهار کرد: گمراهی همچون تاریکی می‌باشد که در صورتی که نور و روشنایی وجود نداشته باشد، هیچ­گونه از ارزش‌ها، خوبی‌ها و دیدنی‌های جذاب و ثمربخش قابل دیدن و درک کردن نمی‌باشد.

امام جمعه قم در ادامه به جایگاه و اهمیت ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: در دوران غیبت امام زمان(عج) و براساس نص صریح احادیث و روایات معصومین(ع) این فقهاء و علمای دینی هستند که باید در حد توان در زمینه هدایت و رستگاری جوامع بشری از ظلمات به سوی نور تلاش نمایند.

وی همچنین خطاب به شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه طرح ملی "اولوالالباب" گفت: شما فعالان قرآنی و تربیت‌شدگان مکتب قرآن و فراگیران دوره تدبر در قرآن کریم، وظیفه دارید با یاری خداوند متعال و تمسک به قرآن کریم و سنت و سیره ائمه اطهار(ع) و با آموزه‌های دینی که در این گونه دوره‌ها فراگرفته‌اید، نسبت به انجام وظیفه خود یعنی هدایت و راهنمایی مردم و افراد مختلف جامعه تلاش کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم یادآور شد: نور همیشه واحد و یکسان است و این ظلمات و گمراهی‌ها می‌باشند که شاخه شاخه و در زمینه‌های گوناگون وجود دارند و به همین دلیل در طول تاریخ بشریت ظلمت‌ها و گمراهی‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و عملی و اجرایی در جوامع مختلف بشری وجود داشته است.

خاطرنشان  می گردد: مراسم اختتامیه طرح ملی اولوالالباب (دوره ویژه تربیت مربی تدبر در قرآن کریم) با حضور حدود 130نفر از فراگیران و فعالان قرآن از 10استان کشور امروز در مرکز آموزشی فدک آل محمد(ص) شهر مقدس مشهد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha