جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ نگرفتن کارمزد و دیرکرد از مردم، یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است، چرا که دیرکرد ربا ،حرام و از گناهان کبیره است؛ ولی متاسفانه بعضی از بانک ها این کار را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار مدیر عامل مؤسسه مالی و اعتباری کوثرگفتند: نیت و قصد خالصانه از مسائل مهم اسلام است و در این مورد تاکیدات فراوانی دارد تا جایی که حتی فرموده  اگر کسی قصد عملی را کرده ولی قدرت انجام آن را نداشته باشد خدای متعال  ثواب آن عمل را به او خواهد داد.

این مرجع تقلید افزودند: اگر کسی قصد خدمت به خدا و مردم داشته باشد، ولی به خاطر مشکلاتی نتواند آن عمل را به اجرا در بیاورد خدا او را شریک در ثواب آن عمل خواهدکرد.

معظم له بیان داشتند: مؤسسات و بانکها که هدف آنها برطرف کردن مشکلات مردم است و از این طریق به مردم خدمت می کنند پاداش های فراوانی به آنها از سوی خدای متعال داده خواهد شد.

 ایشان افزودند: ارزش هر کسی به اندازه خدمت و هنر او است، هرکسی که هنر بیشتری داشته باشد و در خدمت به جامعه بیشتر تلاش کند از جایگاه بسیار بلند مرتبه ای در آخرت برخوردار خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اجرای اقتصاد مقاومتی را پیروزی بر دشمن دانستند و بیان داشتتد: دشمن فکر می کند ما به آنها محتاجیم، اما اجرای اقتصاد مقاومتی این اندیشه باطل را از بین می برد.

 معظم له درپایان بار دیگر بر حذف ربا از چرخه بانکی کشور تاکید کردند و بیان داشتند: نگرفتن کارمزد و دیرکرد از مردم  یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که دیرکرد ربا، حرام و از گناهان کبیره است ولی  متاسفانه بعضی از بانک ها این کار باطل را انجام می دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha