چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اگر مایل هستید مراجع عظام تقلید با شما همکاری داشته باشند، باید در بانک ها موازین الهی رعایت شده و بر اساس آن، فعالیت های مالی و معاملاتی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان کمیسیون بانک های استان قم، اظهار داشتند: متأسفانه امروز  در جامعه نسبت به برخی از موضوعات غفلت گردیده و کوتاهی انجام می شود که عکس العمل بیرونی آن فوق العاده بالاست.

ایشان ابراز داشتند: اگر از ابتدا متعهد شویم که مسائل بانکی و مالی را در چارچوب مسائل دینی انجام دهیم، این مباحث و شایعات در فضای مجازی پیش نخواهد آمد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساختند: امروز برخی از افعال از سوی بانک ها انجام می شود که برای مردم سخت بوده و زجر و ناله آن را به ما ارائه می دهند.

این استاد خارج  حوزه تصریح کردند: مراجع عظام تقلید به دنبال آن هستند که حق هر دو طرف معامله ضایع نشده و همه بر اساس مباحث دینی راضی باشند.

معظم له بیان داشتند: امروز متأسفانه برخی از افراد توجیهاتی انجام می دهند که حرام را حلال کنند و با این مباحث برنامه های خود را به پیش می برند.

ایشان اظهار داشتند: اگر مایل هستید که مراجع عظام تقلید با شما همکاری داشته باشند، باید در بانک ها موازین الهی رعایت شده، بر اساس آن فعالیت های مالی و معاملاتی انجام شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشتند: مسأله قم غیر از شهرهای دیگر است؛ چراکه هرچه از اینجا بر آن صحه گذاشته شود، انگار که دنیا بر آن صحت گذاشته اند و مراجع بسیار محتاط عمل می کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha