شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین یثربی  در نشست اساتید حوزه با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ استاد حوزه گفت: علما مرابط و مرزبانانی هستند که هجمه نفوذ افکار دشمنان را رصد می کنند تا مواظب تزلزل اعتقادات مردم باشند، اگر بخواهیم وظیفه خود را درست انجام دهیم باید پیرو علمای سلف شیعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین یثربی  شب گذشته در نشست اساتید حوزه علمیه قم با موضوع«وظایف روحانیت در عصر حاضر » که در دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، ابراز داشت: آنچه که وظیفه ما است پیوند بین مخلوق و خالق است که موجب ارتزاقات فکری و یادآوری به نعمت های مادی و الهی است که این غریزه محبت و مودت را به سوی خداوند سوق می دهد، لذا کاری که انبیا می کنند یادآوری نعمت فطری خداد دادی است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت علما ابراز داشت: این منزلت و مدال دادن به علما، مدال سنگر بانی و مرزداری از اصول اعتقادی است، مرزبان اولین نکته ای که در نظر دارد کنترل و رصد کردن است تا راه های نفوذ دشمن را شناسایی و مانع تسلط بر اسلام شوند.

استاد حوزه افزود: در عرصه خدمت گزاری در حوزه جهانی بیشتر باید  به نکته ای دقت کرد که چگونه انبیا(ع) مردم را دعوت کرده ان، بنابراین  از همین راه ارتباط صحیح و حسن خلق و جلب عواطف و سلوک صحیح با مردم به دین وحی الهی دعوت داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یثربی با بیان این که  علما مرابط و مرزبانانی هستند که هجمه نفوذ افکار دشمنان را رصد می کنند تا مواظب تزلزل اعتقادات مردم باشند گفت: ما اگر بخواهیم وظیفه خود را درست انجام دهیم باید پیرو سلف علمای شیعه باشیم.

وی ادامه داد:  وقتی هسته مرکزی شیعه را حساب کنیم نسبت به جمعیت خیلی ناچیز بود، اما این تلاش بزرگان و صبوری و تحمل مشقت ها خود الگو می باشد و تحمل بزرگان به گونه ای بود که نسبت به امروز بسیار سنگین و طاقت فرصا بوده و همین توفیقی که بر شیعه حاصل شد جز تلاش بزرگان و فقها و معصومین نبوده است.

این استاد حوزه با بیان این که تنها راه اشاعه معارف و اندیشه معصومین(ع) الگو گیری از گذشته است خاطر نشان ساخت: این حوزه ها و مدارس پشتوانه دولتی نداشتند و همواره با باورهای مردم سرو کار داشتند و این تنها با استقلال حوزه محقق می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha