چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید بنشینید گریه کنید که چرا برای استقبال از نوروز همه ارگان ها و مردم بسیج می شود، اما برای ماه رمضان کسی ستاد درست نمی کند و نیرو بسیج نمی کند، باید نسبت به این رفتارها توبه و استغفار کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در دومین روز، از چهارمین دوره دومین طرح سفیران آسمانی(ویژه مبلغان، مربیان و ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور) که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، برگزار شد، اظهار داشت: بعضی آیات قرآن هستند که همه مردم به آن عمل می کنند، مانند " کلوا و اشربوا "، اما برخی آیات هم هستند که خیلی به آن ها توجه نمی شود، مانند "خذ الکتاب"، این یعنی سهم قرآن در منبرها ادا نمی شود.

وی بیان کرد: خداوند به نبی اکرم(ص) می فرماید: اگر می خواهی با مردم صحبت کنی، با قرآن صحبت کن، کسانی که مبلغ دین هستند هم باید این قائده را در همه ابعاد رعایت کنند، حتی اگر می خواهید حرف سیاسی بزنید با آیات سیاسی قرآن حرف بزنید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: شکایت پیامبر اکرم(ص) از ما قطعی و حتمی است، شاید سوال کنید پیامبر(ص) رحمت اللعالمین است، چگونه می شود از شیعیان شکایت کند، شما می دانید قرآن بیش از رسائل و کفایه و روزنامه مطلب دارد اما در آیات آن تامل و تدبر نمی کنید.

وی افزود: برای استقبال از نوروز همه ارگان ها و مردم بسیج می شوند، اما استقبال از قرآن کجاست؟ ماه مبارک رمضان در پیش است، چقدر تلاش می شود برای استقبال از قرآن و ذکر؟ چند کارگروه در استانداری و شهرداری و مراکز دیگر تشکیل شده است؟ چقدر از مردم بسیج شده اند؟

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: باید بنشینید گریه کنید که چرا برای استقبال از نوروز همه ارگان ها و مردم بسیج می شود اما برای ماه رمضان کسی ستاد درست نمی کند و نیرو بسیج نمی کند، باید نسبت به این رفتارها توبه و استغفار کنیم

مفسر قرآن کریم یادآور شد: برای "جامعه المقدمات" تا "جواهر" که کتاب مخلوق است وقت می گذاریم و پژوهش می کنیم، اما برای قرآن که "خذالکتاب" است حتی وقت نمی گذاریم، چطور می شود طلبه ای که دروس تفسیر را کامل و جامع آموزش ندیده باشد نمی تواند برود کفایه بخواند و مدرک بگیرد، اما حق درس و کتاب خالق را اداء نکرده باشد مشکلی نیست؟

وی بیان کرد: طلاب و مبلغان جوان باید کار به هیچ کس و هیچ چیز نداشته باشند و از همین امروز علم قرآن را با تفسیرش بیاموزند، از خود سوال کنید چطور می شود قرآن محجور باشد و شما تبلیغ دین کنید؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha