چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه روحانیون بیان احکام و مسئله گفتن را ساده نپندارند، گفت: بیان احکام بصورت قابل فهم، ساده، روان و شیوا و جذاب، دارای شیوه های نوینی است که باید روحانیون نسبت به فراگیری آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، صبح امروز در جلسه ای با مبلغین و روحانیون اصفهانی، در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، اظهار کرد: در هر کجا که یک نفر خط شکن داشته باشیم، مشکلات حل است.

وی با بیان این که وجود روحانی خط شکن برای رفع مشکلات و معضلات جامعه یک ضرورت است، گفت: جدی گرفتن قرآن برای سعادت دنیا و آخرت یک اصل است، لذا روحانیون باید در زندگی خود قرآن را جدی بگیرند تا موجب شود مردم کلام الهی را در زندگی خود ساری و جاری کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: امروز هجرت روحانیون  از قم، نجف و مشهد به روستاها و شهرستان ها یک امر الزامی است و عدم هجرت مبلغین و روحانیون باسواد حوزوی به مکان هایی که نیازمند یک روحانی و اسلام شناس هستند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: روحانیون باید نسبت به صرف وقت و عمر خود حساس باشند و متناسب با نیاز روز جامعه به مسائل دینی، مهارت های خود را ارتقا دهند، چرا که ارتقا توانمندی و مهارت های فردی برای تبلیغ صحیح و قابل قبول اسلام توسط مبلغین و روحانیون، ضرورتی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه روحانیون نباید بیان احکام و مسئله گفتن برای مردم را ساده بپندارند، گفت: بیان احکام و مسئله بصورت قابل فهم، ساده، روان و شیوا و جذاب، دارای شیوه های نوینی است که باید روحانیون نسبت به فراگیری آن اهتمام داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز  با بیان این که تفسیر قرآن بای "للناس" باشد نه "للخواص"، تصریح کرد: روحانیون باید از جزء جزء آیات قرآن، دستور العمل های اسلامی را استخراج و آنها  رابه صورت شیوا بر روی منبرها بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: به عنوان نمونه من برای یک آیه قران کریم، «و بالوالدین احسانا» 60 نکته استخراج کردم که متناسب با دادگاه خانواده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام جناب اقای قرائتی عزیز کافیست از بیدینی ولامذهبی شخص جنابعالی اقای قرائتی حتما اینحقیر امادهام تا با شما وبرای شما ثابت کنم که دروغ واجب میگوئید وثابت کنم وقسم بقران کریم وبحق اسماء اعظم خداوند جنابعالی کلا از همه ادیان خداوند یکتا هزار فرسنگ دور شدید کافیست نام قران را حداقل خواهشی از کلیه شما روحانیت خدا وپیامبر اعظم ص و12 امام معصوم ویاران واقعی امام زمان س ووجدان شخص شما را داریم نام خدا واسلام وبخصوص قران را به زبان نیاورید چون در خواب دیدم بقدری پیامبر خدا از کلیه شما ناراحتند که روحشان دارند کفاره از دست امتشان انهم چون شما ومجتهدین شیعه دارند میپردازند وچنان گریه میکنند که بوالله هیچ جوان مردهای را ندیدیم چنان گریه کند کافیست جناب قرائتی واقایان مکارم ونوری همدانی واقای سبحانی وجناب سیستا خواهشا کافیست بس است گناه وکفر وکشتن مسلمین کافیست حالا هم دارید دیگران را به تبلیغ وا میدارید کافیست در این 37 سال هیچی از اسلام نگذاشتید بماند بگذارید نام اسلام بماند فقط بیائید وضعیت مالی قبل انقلاب وامروز را برای ملت ایران از هر هزار دروغ ده کلامش را اسلامی بگوئید تا شخص جنابعالی بدانید شما ویک مشت کارگر بدبخت بکجا رسیدهاید کافیست