یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بحرین

حوزه/ مرکز حقوق بشر بحرین از نظام بحرین خواست به معاهدات بین المللی خود پایبند باشد و حق آزادی بیان و آزادی های دینی را محترم بشمارد و دست از حمله به علما و روحانیون بردارد و اجازه بدهد علما و روحانیون آزادانه فعالیت های دینی خود را انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پس از محکوم شدن شیخ محمد المنسی از روجانیون شیعه بحرینی به یک سال زندان واکنش ها به این حکم ظالمانه دادگاه بحرین اعتراض مردم و گروه ها به محدود ساختن علما توسط نظام آل خلیفه همچنان ادامه دارد.

مرکز البحرین: آل خلیفه از روحانیون انتقام می گیرد

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای استمرار مسئولان بحرین به سیاست ظالمانه خود علیه روحانیون شیعه و بازداشت آنها به خاطر فعالیت دینی و آزادی بیان را محکوم کرد و گفت: حکم صادر شده توسط دادگاه بحرین مبنی بر زندانی شدن شیخ محمد المنسی به خاطر یک سخنرانی بدون مجوز، حکمی ظالمانه و برخلاف حقوق شهروندان و آزادی بیان و انجام آزادانه فعالیت های دینی می باشد.

در این بیانیه آمده: انتقام نظام از شیخ منسی با هدف محدود ساختن روحانیون در جامعه و ساکت کردن آنها صورت می گیرد؛ چراکه روحانیون همواره از سیاست های تبعیض آمیز نظام آل خلیفه انتقاد می کنند.

این مرکز افزود: ما در مورد استمرار انتقام جویی نظام از شهروندان و روحانیون نگرانیم و این اقدام نظام را بر خلاف معاهدات بین المللی در مورد حقوق مدنی و سیاسی می دانیم.

مرکز حقوق بشر بحرین از نظام بحرین خواست به معاهدات بین المللی خود پایبند باشد و حق آزادی بیان و آزادی های دینی را محترم بشمارد و دست از حمله به علما و روحانیون بردارد و اجازه بدهد علما و روحانیون آزادانه فعالیت های دینی خود را انجام دهند.

انجمن حقوق بشر بحرین: آزادی بیان در بحرین وجود ندارد

انجمن حقوق بشر بحرین نیز در پی زندانی شدن شیخ المنسی با صدور بیانیه ای گفت: حمله نظام بحرین به علما و روحانیون با هدف از بین بردن آزادی بیان صورت می گیرد و در همین راستا شیخ المنسی را به یک سال زندان محکوم کرده اند و به تازگی نیز شیخ حسین علی یعقوب را به دادگاه جنایی احضار کرده اند و در همین راستا قوانین جدیدی برای محدود ساختن فعالیت علما وضع کرده اند.

در این بیانیه آمده: هم اکنون 17 روحانی در زندان های بحرین به سر می برند که مجموع سال های محکومیت آنها به 249 سال می رسد و پنج نفر آنها نیز محکوم به حبس ابد هستند و تابعیت بحرینی 13 عالم نیز لغو شده و برخی علمای برجسته نیز به خارج از کشور تبعید شده اند.

ائتلاف: لغو تابعیت شهروندان، جنایتی بزرگ است

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه ای لغو تابعیت بحرینی و تبعید شهروندان از کشور را نوعی انتقام جویی سیاسی و جنایتی بزرگ توسط نظام آل خلیفه دانست.

در بیانیه ائتلاف آمده: نظام آل خلیفه همچنان به سیاست تغییر بافت جمعیتی کشور ادامه می دهد و در این راستا تابعیت بحرینی شهروندان اصیل کشور را لغو می کند و آنها را از کشور خود بیرون می کند.

در این بیانیه آمده: ما ضمن محکوم کرده این جنایت نظام، آن را نقض آشکار حقوق بشر و معاهدات بین المللی می دانیم و در عین حال این اقدام را یک حماقت نظام نسبت به اهالی انقلابی بحرین می دانیم.

شیخ صنقور: آل خلیفه به دنبال به حاشیه راندن اسلام راستین است

از سوی دیگر شیخ محمد صنقور در خطبه های نماز جمعه خود در مسجد امام صادق(ع) منطقه الدراز بحرین، حمله نظام آل خلیفه به روحانیون و علما و محدود ساختن سخنرانی های دینی را محکوم کرد و گفت: نظام بحرین در حالی چنین رفتاری با علما دارد که آنها همواره با خشونت و افراطی گری و طایفی گری مخالف بوده اند و از گفتگو و مذاکره ملی حمایت کرده اند و تنوع دینی و مذهبی بحرین را نیز قبول دارند، اما همین علما با تبعیض و به حاشیه راندن بخش بزرگی از جمعیت بحرین نیز مخالفند و خواستار حفظ امنیت و ثبات و استقلال کشور نیز هستند.

وی افزود: نظام آل خلیفه به دنبال جدا ساختن دین از سیاست است، اما این اقدام آنها موجب به حاشیه رفتن اسلام می شود و این بر خلاف تمام تعالیم اسلامی و سیره رسول خدا(ص) می باشد که همگان را به امر به معروف و نهی از منکر و راستی و امانتداری فرا می خواند و ایشان نیز هیچ گاه از جریان زندگی و امور سیاسی کناره گیری نکرد.

جریان الوفاء: نظام بحرین با دین و علما دشمنی می کند

جریان الوفاء بحرین نیز با صدور بیانیه ای حکم زندانی شدن شیخ المنسی را حکمی ظالمانه دانست و افزود: این حکم در راستای سیاسیت های مبارزه با روحانیون و علمای مردمی صورت می گیرد و نشان دهنده دشمنی نظام با دین و علما می باشد و ما از مردم می خواهیم با علمای زندانی همبستگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha