جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: امروز باید متولیان فرهنگی به ویژه طلاب و روحانیون، فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه بیش از گذشته گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف اصلی مسلمانان بوده و باید تلاش نماییم، این فریضه الهی را در بین آحاد جامعه ترویج نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که امر به معروف ونهی از منکر از دستورات قر آنی است، ابراز داشت: تلاش انبیای الهی ترویج معروف ها در جامعه و ریشه کنی منکرات بوده است.

وی ادامه داد: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) مسئله امر به معروف ونهی از منکر بود این حرکت برای همیشه در تاریخ ماندگارشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، به موانع پیش روی امر به معروف در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: همه آحاد جامعه در قبال این فریضه الهی مسئولیت دارند و باید در چارچوب موازین شرعی و قانونی آن را اجراء کنند.

وی، آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری خواند و تصریح کرد: باید در جلسات آموزشی نحوه برخورد با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان به آمران به معروف آموزش داده شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین یادآورشد: امروز باید متولیان فرهنگی به ویژه طلاب و روحانیون، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بیش از گذشته گسترش دهند.

*اجرای طرح "یاوران معروف"

حجت الاسلام مهدی پور آرین، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قزوین نیز در این دیداربه نقش تاثیر گذار حوزه علمیه در ترویج تذکر لسانی در جامعه، گفت: دشمنان نظام اسلامی در تلاش اند که مسئله شبیخون فرهنگی که بارها مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی را در جامعه اسلامی گسترش داده و ارزش های متعالی اسلامی و قرآنی را کمرنگ کنند.

وی افزود: ستاد امر به معروف توانسته در مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قزوین، طرح "یاوران معروف" را اجرا نماید که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha