جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای به مناسبت ایام الله چهاردهم و پانزدهم خرداد تصریح کرد: امروز دولت سعودی با کارشکنی و عدم پذیرش شرایط و خواسته‌های به حق مسئولین حج جمهوری اسلامی و جلوگیری از اعزام حجاج عزیز کشورمان مصداق اتم صدّ عن سبیل‌الله است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن  اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت ایام الله چهاردهم و پانزدهم خردادکه به امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین رسیده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم خرداد ماه یادآور اندوه فراموش ناشدنی رحلت امام عظیم الشأن ما و خاطره خدمات آن عالم کم نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و اراده خویش جهان را مبهوت خویش ساخت. امام ما همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسه 15 خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

معمار کبیر انقلاب اسلامی، هدف از نهضت خود را احیای کلمة الله و ایجاد جامعه‌ای بر مبنای قرآن و عترت و مبارزه با طاغوت‌ها می‌دانست و همواره بر استکبار ستیزی و نفی سلطه بیگانگان و دشمنان اسلام تاکید می‌فرمود.

بی‌تردید، راه امام پس از تصمیم تاریخی مجلس خبرگان در 14 خرداد 1368 مبنی بر انتخاب مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای«مدظله العالی» به رهبری انقلاب تداوم یافت و انقلاب اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه بیش از پیش راه تعالی و پیشرفت معنوی و مادی را پیمود.

تاکید معظم له بر حفظ وحدت و نیز حفظ روحیه انقلابی در میان همه گروه‌های مردم – و بویژه در حوزه‌های علمیه – در طی ماه‌های اخیر و پیام‌های معظم له به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تاکید بر رفع مشکلات معیشتی مردم و ضرورت احیای اقتصاد مقاومتی در مرحله اقدام و عمل، همه و همه نشان از ضرورت تداوم راه امام دارد.

آنچه معظم له از آن به جهاد کبیر تعبیر فرموده‌اند همانا ضرورت مبارزه فراگیر با فساد فکری و اخلاقی درجامعه و تلاش برای احیای ارزش‌های اسلامی و پاسداشت فضیلت‌های معنوی و آرمان‌های امام راحل بوده است.

از یاد نمی‌بریم که مواضع معظم له در فاجعه منا، یادآور مواضع امام عظیم الشأن ما در ماجرای کشتار حجاج در سال 66 بوده است. امروز دولت سعودی با کارشکنی و عدم پذیرش شرایط و خواسته‌های به حق مسئولین حج جمهوری اسلامی و جلوگیری از اعزام حجاج عزیز کشورمان مصداق اتم صدّ عن سبیل‌الله است.

همان دولت منحوسی که بزرگ‌ترین مدافع گروه‌های تکفیری در منطقه و عامل به خاک و خون کشاندن مسلمانان بی‌گناه در یمن، سوریه، عراق و لبنان است. با این همه به کوری چشم آنان و اربابان سلطه طلب آنها – یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی– انقلاب امام در عرصه‌های جهان درخشش کم نظیری یافته و مرزها را در نوردیده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت چهاردهم خرداد ماه سالروز رحلت امام عظیم الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء پانزدهم خردادماه سال 1342، همگان را به شرکت پرشور در مراسم‌های این دو روز و بویژه استماع بیانات مقام معظم رهبری در مرقد ملکوتی امام خمینی(ره) دعوت می‌نماید.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha