پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) نظام قانونمند غربی‌ها برای مدیریت جهان را بر هم زد و یک قانون اساسی جدیدی را عرضه کرد و پیش‌بینی آنها برای کشورهای ضعیف و مستضعف را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله ممدوحی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی پیشامدها در طول تاریخ آن قدر مهم هستند که هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاکی نمی‌شوند و گاهی مبدأ تاریخ قرار می‌گیرند، گفت: یکی از پیشامدهایی که قرن اخیر در کشور ما رخ داد و مبدأ بسیاری از جریان‌ها و تحولات شد جریان 15 خرداد است.

وی بیان کرد: بسیاری از مسائل در کشور ما وجود دارند مانند ولایت‌فقیه و حادثه 15 خرداد که اساس و پایه انقلاب هستند ولی رسانه‌های کشور متأسفانه کمتر به آنها پرداخته‌اند و مردم اطلاعات کاملی از آنها ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: وضعیتی که در زمان طاغوت وجود داشت و رفتاری که با مردم می‌شد باید کاملاً تشریح شود و مردم باید بدانند که انقلاب کار بسیار بزرگی بود که توانست طاغوت را نابود کند.

وی ادامه داد: نظام‌های بزرگ توحیدی همواره از جایی شروع می‌شدند که کسی تصور پیروزی آنها را نمی‌کرد، همان‌طور که حضرت موسی(ع)، حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد(ص) به‌تنهایی و با دست خالی به جنگ طاغوت رفتند و آنها را نابود کردند.

آیت الله ممدوحی ابراز داشت: در 15 خرداد وقتی مردم با دست خالی فریاد می‌زدند به آنها می‌گفتند که شما نمی‌توانید با طاغوت مواجه شوید ولی به خواست خدا معجزه‌ای رخ داد و مشت‌های گره کرده مردم برابر طاغوتی که همه جهانیان از آن حمایت می‌کردند به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: انقلاب ایران ذهن بشریت را تغییر داد و سیاست کلی طاغوت در سیاره زمین را بر هم زد و کاری کرد که جهانیان فهمیدند که خداوند موتوری محرک‌تر، مؤثرتر و با دوامتر از دین در عالم خلق نکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) نظام قانونمند غربی‌ها برای مدیریت جهان را بر هم زد و یک قانون اساسی جدیدی را عرضه کرد و پیش‌بینی آنها برای کشورهای ضعیف و مستضعف را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه خداوند دنیا را بر اساس آنچه خود می‌داند اداره می‌کند نه بر اساس معلومات بشر، افزود: خداوندی که حضرت موسی(ع) را به تنهایی برای هدایت فرعون و مردم آن عصر فرستاد و فرعون را در لجن‌زار رود نیل غرق کرد و پیامبر اسلام(ص) را به تنهایی در برابر قدرت‌ها جاهلی استوار نگه داشت می‌داند که در زمان ظهور، چگونه حضرت ولی‌عصر(عج) را در برابر طاغوتیان جهان پیروز گرداند.

آیت الله ممدوحی داشتن تقوا در زندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قدرت‌های دنیا همه پوشالی هستند و این تقوای الهی است که نظام قدرت را به سمت ما بازمی‌گرداند.

وی بیان کرد: برای اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و ارکانش را در زمین محکم کند شهدای بسیاری را داده‌ایم و اکنون که به آسایش و آرامش دست یافته‌ایم نباید فراموش کنیم که مدیون خون شهدا هستیم.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha