شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه /مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع)سمیرم گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام اکبر سعادت، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان گفت: مردم تشنه معارف دینی هستند و به خصوص در ماه مبارک رمضان یک کششی به سمت معنویت از سوی عموم مردم و به خصوص جوانان هست لذا ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 وی با اشاره به پدیده روزه خواری در ماه رمضان تصریح کرد: گاهی اوقات در بعضی مکان ها دیده می شود که برخی به صورت علنی روزه خواری می کنند که این یک پدیده بسیار بد و دور از عفت عمومی و مصداق منکر در جامعه است .

حجت الاسلام سعادت اظهار داشت: وظیفه ما این است که با این پدیده مقابله کنیم، باید در برابر کسانی که حدود الهی را رعایت نمی کنند و از خطوط قرمز دین عبور می کنند، برخورد کرده و نهی از منکر کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) سمیرم خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در خصوص رواج منکرات و و به خصوص تظاهر به روزی خواری در ماه رمضان این است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضعیف شده است و به این فریضه عمل نمی شود و متاسفانه اگر هم کسی احساس تکلیف و وظیفه کند و  بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند با احتیاط و ترس وارد می شود و مورد هجمه هم واقع می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از اوقات، ممکن است شما یک تذکر زبانی کوچک کاملا بجا و مؤدبانه به بعضی افراد بدهید، ولی با عکس  العمل شدید و غیر قابل پیش بینی طرف مقابل روبرو شوید، ولی اگر عموم افراد یک جامعه در برخورد با عمل زشت و قبیح روزه خواری، احساس مسئولیت کنند و تذکر دهند؛ قطعا محیط برای شخص روزه خوار نا امن خواهد شد.

 وی بیان کرد : اگر بحث امر به معروف و نهی از منکر در کشورتقویت و حمایت می شد، دیگر در ماه مبارک رمضان شاهد روزه خواری در انظار عمومی و هتک حرمت این ماه نبودیم.

حجت الاسلام  سعادت در این زمینه به بحث آگاهی سازی و توجیه افراد اشاره کرد و گفت:  یک سری افراد ممکن است غرضی هم نداشته باشند و حتی امکان گرفتن روزه برایشان میسر نباشد، ولی با عدم آگاهی در خصوص مذموم بودن  روزه خواری در دید انظار اقدام می کنند، که در این زمینه وظیفه نهادهای فرهنگی و همچنین حوزه های علمیه، طلاب و مبلغان، ائمه جمعه و جماعات است که با رواج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و با بیان رسا و محکم در خصوص آگاهی بخشی مردم از جمله ذکر فواید روزه داری و اثرات مثبت آن در جامعه اقدام کنند تا نتیجه مثبت آن را در جامعه شاهد باشیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha