شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مریم حسن پور- معاون فرهنگی حوزه خواهران یزد

حوزه / معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یکی از آرمان های امام خمینی(ره) را توسعه کار فرهنگی با هدف تربیت و تعالی انسان ها بیان کرد و گفت : اساس کار فرهنگی در حوزه علمیه خواهران، تربیت نیروهای مهذّب و با اخلاق است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در یزد با اشاره به مسایل فرهنگی در نگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) مسائل فرهنگي جامعه اسلامي را با نگاهي ژرف انديش بررسي و واکاوی مي كردند و با الهام از تعاليم عاليه اسلام، آيات قرآن و سيره ائمه اطهار عليهم السلام با بياني بليغ و شيوه حكيمانه دردها و مسائل و مصائب كشورهاي اسلامي همراه با ارائه راه هاي نجات و حل مشكلات را به آنان  توصیه می کردند.

مریم حسن پور با بیان این که امام «استقلال فرهنگي » را عامل اصلي توسعه، و «فرهنگ اسلامي» را اساس توسعه فرهنگي مي دانستند، ابراز داشت: امام خمینی(ره) از آن جهت كه عارفي به تمام معنا و خود سالك الي الله بودند در مرحله اول، تربيت و تعالي انسان را مبناي كار فرهنگي مي دانستند.

وی تأکید کرد: حوزه علميه خواهران بر مبناي ديدگاه متعالي رهبر كبير انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، اساس كار خود را تربيت نيروهاي مهذب، باتقوا و با اخلاق قرار داده است تا با يادگيري و بكارگيري احكام متعاليه اسلام، آن را  به جامعه نیز انتقال دهند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد تصریح کرد: امام خميني(ره) با هوشمندي و بيداري كامل، بينش عميق و همه جانبه و از همه مهمتر با ديدگاه الهي به مسائل نگاه مي كردند و  در رهنمودها و توصيه هاي دلسوزانه خود از ذكر عبارت پردازي ها خودداري مي نمودند و با زباني ساده با مردم سخن مي گفتند.

 حسن پور درباره دیدگاه صریح امام خمینی(ره) در مورد فرهنگ اظهار داشت: امام(ره) در مورد فرهنگ که در صحیفه نور، جلد اول و صفحه 273 آمده است؛ مي فرمايند "بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است. فرهنگ مبدا همه خوشبختی ها و بدبختی های ملت است، اگر فرهنگ ناصالح شد این جوان هایی که تربیت می شوند به این تربیتهای ناصالح، اینها در آتیه فساد ایجاد می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha