جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درگیری بین مسلمانان و قبطی های مصر

حوزه / تبدیل غیرقانونی یک منزل به کلیسا در غرب اسکندریه منجر به نزاع شدید بین مسلمانان و قبطی های مصر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه المصریون، در روستای البیضاء در منطقه عامریه واقع در غرب اسکندریه درگیری شدیدی بین مسلمانان و مسیحیان رخ داد.

این درگیری بعد از این رخ داد که یکی از قبطی ها بدون اعلام و اجازه قبلی منزل خود را  تبدیل به کلیسا کرد.

به گفته شاهدان، این ماجرا زمانی رخ داد که قبطی ها شروع به تغییر این خانه به عبادتگاه کردند و  مسلمانان مانع آن ها شدند و در نتیجه دو طرف به شدت باهم درگیر شدند.

در این درگیری دو قبطی به نام عزیز نعیم و برادرش موسی نعیم جراحت سطحی برداشتند و این دو به همراه 4 قبطی دیگر بازداشت شدند.

قبطی ها چه کسانی هستند ؟

قبطی ها در واقع، مسیحیان از قوم قبط هستند که حدود ده درصد از جمعیت 80 میلیونی مصر را تشکیل می دهند . اگر چه تلاش شده است که این اقلیت نیز همچون دیگر اقلیت مسیحیان در کشور های اسلامی زندگی کنند ، اما این اقلیت بارها تمایلات خود را برای جدا شدن از مصر و ایجاد یک دولت مسیحی مستقل در درون دولت مسلمان مصر اعلام کرده است .

پیشتر از این نیز قبطی های مصر، خواستار تشکیل دولتی قبطی و جدا از دولت مرکزی مصر شده اند. به گونه ای که در زمان حکومت مبارک رهبران قبطی های مصر، دیگرخواستار دستیابی به ۲۵درصد از پست های کلیدی مصر و آزادی ساخت و ساز کلیسا در این کشور و برگزاری دادگاه با قوانین قبطی شده بودند.  آنچه این گروه آن را «دولت مستقل قبطی» خوانده بود، بر پایه حمایت های اسرائیل از این اقلیت مذهبی بنا شده است، چرا که رهبران قبطی های مصر، همواره به حمایت از رژیم اشغالگر قدس می پردازند، و در مقابل اسرائیل نیز از نفوذش در مصر برای حمایت از این گروه استفاده می کرد.

رهبران قبطی که خواستار تشکیل دولت خودمختار در مصر شده بودند، از کردستان عراق به عنوان نمونه ای برای آنچه در سر می پرورند، یاد می کنند. این گروه، مدعی بودند: در مناطق قبطی نشین، در کنار مصری ها زندگی خواهند کرد، و دارای روابط و مناسبات سیاسی و مستقل از حکومت مرکزی مصر خواهند بود.

درگیری شدید بین مسلمانان و قبطی های مصر

درگیری شدید بین مسلمانان و قبطی های مصر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha