پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب

حوزه / بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از ابتدای تاسیس تا کنون، موفق به انتشار ۶۸۵ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب در حوزه علوم قرآنی شده است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»از مشهد، از میان این تعداد نسخه کتاب،321 هزار و 200  نسخه در نوبت نخست و  364 هزار و 400 نسخه در چاپ‌های بعدی منتشر شده است که 78/10 درصد از کل آثار منتشر شده بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، به علوم قرآنی اختصاص یافت است.

انجام فعالیت‌های قرآنی در حوزه فرهنگ مکتوب قرآن، تحقیقات عمیق و گسترده در معارف قرآنی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر جامعه اسلامی از انوار و معارف قرآن را می توان از مهم‌ترین اهداف گروه قرآن بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برشمرد.

«رمضان با قرآن»، سی­امین جلد از کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغت القرآن وسر البلاغه»، «پرتویی از هدایت قرآن»، «تفسیر آیه های متشابه و مورد اختلاف»، «حکمت تفاوت تعابیر در آیات متشابه قرآن کریم»، «رمضان با قرآن»، «لطایف التفسیر» ،« همراه با ماه مبارک رمضان» و.. از تازه های نشر این مرکز علمی، پژوهشی به شمار می رود.

«آشنايي با علوم قرآني»، «آيات العقايد»، «بررسي زيباشناسي تكرار در قرآن كريم»، «برگ­هايي نفيس از قرآن هاي منسوب به ائمه»، «بهترين روش حفظ قرآن»، «پرتويي از هدايت قرآن»، «جامعه انساني از ديدگاه قرآن مجيد»، «خورشيد تابان در علم قرآن»، «روش حفظ قرآن»، «سوره هاي قرآن دورنمايه و محورها»، «گياهان در قرآن»و... از دیگر آثاري است كه به همت گروه قرآن بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي توليد شده است.

«برگهايي نفيس از قرآن­هاي منسوب به خط ائمه معصومين(ع)»، عنوان اثری است كه در هشتمين دوره انتخاب كتاب سال رضوي در سال 1390 شايسته تقدير شده است.

گفتنی است؛ گروه قرآن بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي مهم‌ترين رسالت خود را نشر علوم اسلامي و قرآني در پرتو پژوهش‌هاي بنيادي مي‌داند. اين گروه، بزرگترين گروه پژوهشي بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي است كه همزمان با تأسيس بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي در سال 1363 به منظور تحقیقات در زمینه قرآن و علوم قرآنی و تألیف کتاب«المعجم فی فقه القرآن و سر بلاغته» تشكيل شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha