سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید محمدعلی شیرازی و شیخ عیسی قاسم

حوزه/ آیت الله سید محمدعلی شیرازی تاکید کرد: اقدام آل‌خلیفه جنون آميز بوده و به ديوانگي شبيه‌تر است تا يك موضع‌گيري سياسي؛ زيرا شيخ عيسي قاسم بحريني است چه برگه تابعيت داشته باشد يا نداشته نباشد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید محمدعلی شیرازی  با صدور پیامی با محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهارداشت: در روزهاي اخير حاكمان بي پاية بحرين كه جز يك مجموعة بي اراده و خودفروخته به آل‌سعود بيش نيستند و در منتهاي حقارت و پستي مي باشند، جنايات خود عليه ملت مظلوم بحرين را گسترش داده و دامنة دستگيري ها و زندان نمودن رهبران ديني و سياسي و فعالان و حتي زنان و كودكان و شكنجه هاي هولناك را توسعه داده و نسبت به علما و روحانيون و رهبران ديني بحرين از اعمال هرگونه فشار و تضييق و جسارتي دريغ نمي ورزند.

* اقدام آل‌خلیفه به ديوانگي شبيه‌تر است تا يك موضع‌گيري سياسي/ عيسي قاسم بحريني است چه برگه تابعيت داشته باشد يا نداشته نباشد

وی ادامه داد: ظرف دو روز اخير شاهد تضييق و فشار بيشتر بر عالم برجسته و شخصيت ممتاز و رهبر ديني شيعيان در بحرين آيت الله شيخ عيسي قاسم بوده و هستيم، آل خليفه در اقدامي تازه دست به جنايت ديگري زدند و اعلام سلب تابعيت معظم له را نمودند؛ كاري كه كاملاً جنون آميز بوده و به ديوانگي شبيه تر است تا يك موضع گيري سياسي؛ زيرا آيت الله شيخ عيسي قاسم بحريني است چه برگه تابعيت در دست داشته باشد يا نداشته نباشد.

* اين حاكمان بحرين هستند كه بايد از آنان سلب تابعيت شود

آیت الله شیرازی با بیان اینکه ايشان تنها متعلق به كشور و ملّت بحرين نيست بلكه متعلق به كلّ كشورهاي اسلامي و شيعيان جهان است خاطرنشان کرد: آیت الله عیسی قاسم هر كجا كه باشد همان جا كشور اوست، و شيعيان همواره به وجود رهبران ديني مجاهد و مدافع حريم اسلام و اهل البيت (عليهم السلام ) افتخار نموده و مي نمايند و او را الگوي خود قرار مي دهند. و اين حاكمان بحرين هستند كه بايد از آنان سلب تابعيت بحريني شود؛ چرا که احیاناً ریشۀ آنان بیابان گردی و صحرا نشینی مناطق جنوب ایران عزیز می‌ باشد.

* حكومت بحرين به سر عقل بیايد در غير اين صورت علما به تكاليف شرعي خود عمل خواهند نمود

وی در پایان اظهارداشت: ما به حكومت جنايتكار و سفيه بحرين مي گوييم كه شيعيان در سراسر جهان از شيعيان مظلوم و آزاده بحرين حمايت مي نمايند و آنان را در عرصة مقابله با ظلم تنها نمي گذارند. اين حكومت بحرين است كه بايد به سر عقل آيد و قبل از اينكه صبر ملّت بحرين و شيعيان دلير اين كشور تمام شود و تظاهرات ميليوني به صحنه هاي خونين مبدل شود به جنايات خود خاتمه دهد، در غير اين صورت علماء و رهبران ديني و مذهبي شيعه به تكاليف شرعي خود عمل خواهند نمود و با تمام توان و قدرت از شيعيان بحرين حمايت خواهند كرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha