چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مسلمانان هندوستان مراسم افطاری دولتی را تحریم کردند

حوزه/ مسلمانان هندوستان از تمامی رهبران مذهبی، روحانیون و اعضای جامعه خواسته‌اند تا مراسم افطاری وزیر ارشد ایالت تلنگانا را تحریم کرده و قرار گرفتن این مراسم در ایام شهادت امام علی (ع) را محکوم کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسلمانان ایالت تلنگانا واقع در جنوب کشور هندوستان، مراسم افطاری وزیر اعلی این کشور در تاریخ 26 ژوئن(یکشنبه ۲۰ رمضان) را بایکوت کردند که این امر در اعتراض به همزمانی مراسم افطاری با ایام شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) یعنی روزهای 19 تا 21 رمضان بود.

مسلمانان این ایالت هند طی بیانیه‌ای اعلام کردند: شهادت حضرت علی ابن ابی طالب، علی (علیه السلام) امسال با روزهای 24 تا 27 ژوئن مصادف شده  و مسلمانان سرتاسر جهان در این روزها  به عزاداری مشغول هستند.

به این ترتیب و با توجه به شرایط و حقایق عنوان شده، مسلمانان از وزیر ارشد دولت ایالتی تلنگانا خواستند تا زمان دعوت افطاری را از روز 26 ژوئن 2016 به روز دیگری تغییر داده و برای احترام به شهادت حضرت امام علی (ع)، مراسم دعوت افطاری را در ایام شهادت این امام معصوم قرار ندهد.

برپایه این گزارش به نقل از telanganadigest.com، مولوی سید وحید الدین حیدر جعفری، حامی و دبیرکل انجمن علوی اکبری هندوستان چندین بار این مسئله را به وزیر ارشد دولت تلنگانا گوشزد کرده بود و از او معاون ارشد، وزیر ارشد، معاونین اصلی اقلیت‌ها و سایر مقامات خواسته شده بود که زمان دعوت افطاری را تغییر دهند.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز در سال گذشته دولت ایالتی تلنگانا تاریخ افطاری را در شام شهادت امیر المومنین (ع) یعنی 21 رمضان قرار داده بود.

مسلمانان هندوستان از تمام رهبران مذهبی، روحانیون و اعضای جامعه خواسته‌اند تا مراسم افطاری به میزبانی وزیر ارشد ایالت تلنگانا را تحریم کرده و قرار گرفتن این مراسم در ایام شهادت امام علی (ع) را محکوم کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha