جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب اسلام شناسی به زبان انگلیسی
استاد قرائتی

حوزه/ کتاب اسلام شناسی تالیف حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به زبان انگلیسی توسط انتشارات "Islam and West Research center" در لندن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور با نام  "AN  INTRODUCTION  TO ISLAM" در 139 صفحه و قطع رقعی به همت پژوهشکده اسلام و غرب پژوهشگاه بین المللی المصطفی و با همکاری موسسه فرهنگی-پژوهشی امین مالزی به زیور طبع آراسته شده است .

نشر این کتاب در راستای ارائه آثار اسلامی فاخر پژوهشی و آموزشی اندیشمندان ایرانی در عرصه بین‌الملل و لزوم شناخت مستقیم و بی واسطه دین اسلام بر اساس منویاب مقام معظم رهبری است که در نامه اخیر ایشان به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مورد تاکید قرار گرفت است.

شایان ذکر است؛ شناخت اسلام و اصول و مبانی آن از دیرباز نه تنها مورد توجه مسلمانان بلکه مورد توجه مستشرقان نیز بوده است؛ لکن دسترسی به مبانی اصیل و دقیق این مفاهیم همیشه از دغدغه های اصلی هر پژوهشگری بوده و هست.

 مسلما آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم اساسی و کلیدی اسلام، کمک شایانی به پاسخگو بودن آنها در مقابل انبوه سئوالات مطرح در این زمینه می کند.

کتاب حاضر می کوشد تا با بهره گرفتن از آیات و روایات با نصی سلیس و روان، به طرح مسائل اعتقادی از قبیل تعریف دین شناسی، تبیین موضوع خداشناسی و مفاهیمی در خصوص صفات خداوند پرداخته و در ادامه مفاهیمی همچون آشنایی با اخلاق پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام و مفهوم معاد و برخی دستور العمل های اخلاقی را طرح می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha