جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رشوه دادن و گرفتن را از بزرگترین منکرات در سیستم اداری دانست و تصریح کرد: دولت و قوه قضائیه مسئولیت جلوگیری از این گونه اقدامات را به عهده دارند.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع اعضای حلقه های صالحین سپاه استان قزوین، با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آیات و روایات، گفت: اگر این حکم الهی زمین بماند، جامعه گرفتار مشکلات و آسیب های جدی خواهد شد.

وی امر به معروف و نهای از منکر را لازمه اجرای سایر واجبات در جامعه اسلامی دانست و افزود: امروز عده ای هنجارشکن در تلاش هستند که ارزش های اسلامی و دینی را مورد هجمه و تخریب قرار دهند، لذا باید با هنجار شکنی ها مقابله شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: همه مسئولین و آحاد جامعه باید در عملیاتی سازی فریضه الهی امر به معروف در جامعه کوشا باشند، البته وظیفه پررنگ تر بر عهده حاکمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر نقش اثرگذار خانواده ها در فرهنگ سازی امر به معروف، ادامه داد: عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بروز ناهنجاری ها در جامعه پیشگیری می کند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در پایان رشوه دادن و گرفتن را از بزرگترین منکرات در سیستم  اداری دانست و تصریح کرد: دولت و قوه قضائیه مسئولیت جلوگیری از این گونه اقدامات را به عهده دارند.

لزوم ارائه خدمات مشاوره ای به طلاب شهرستان ها

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی همچنین در دیدار مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی حوزه قزوین، ارائه مشاوره به طلاب را از کارهای مهم این مرکز خواند و بیان داشت: مسئولین این مرکز باید ازاساتید ومشاوره های خوبی که  در حوزه علمیه هستند استفاده بهتری  نمایند .

وی برارتباط بیشتر این مرکز با معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین تاکید و خاطرنشان کرد: این امر می تواند اثر گذار باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی، مدیر مرکز پاسخگویی به سئوالات شرعی  حوزه قزوین، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مرکز ارائه داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha