جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار آیت الله اعرافی با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: با توجه به آلودگی شدید فضاهای مجازی باید مراقب بود این آلودگی ها به حوزه های علمیه و طلاب جوان سرایت نکند، لذا درس اخلاق در حوزه ها باید تقویت شود و نظارت بیشتری صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در مشهد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر پیشین حوزه های علمیه، به برنامه های مدیر جدید حوزه اشاره کردند و گفتند: اجرای این برنامه ها آیندۀ خوبی برای حوزه های علمیه ترسیم می کند.

معظم له در توصیه ای به مدیر جدید حوزه های علمیه افزودند: دربارۀ طرح های جدید حتماً ‌با شورای عالی و صاحب نظران و اساتید حوزه مشورت کنید و حوزه را از پراکنده کاری حفظ نمایید.

ایشان ادامه دادند: سعی کنید مهاجرت حوزویان به شهرستان ها بیش از پیش صورت گیرد، چرا که طلبۀ مادام العمر بودن معنی و مفهوم صحیحی ندارد، باید طبق آیۀ شریفۀ «نَفر» طلاب بعد از کسب تحصیلات بالا به شهرستان ها بروند و به امور مذهبی مردم بپردازند، زیرا خلأ روحانیت در شهرستان ها مشکلات زیادی به بار می آورد.

معظم له اضافه کرند: باید امتیازاتی برای این گونه افراد قائل شد، ‌اینجانب نه تنها شهریه آنها را قطع نمی کنم، بلکه دو برابر خواهم کرد و از بقیۀ مراجع محترم نیز بخواهید که آنها نیز چنین فرمایند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر رفع مشکلات معیشتی طلاب و تنگناهایی آنان نیز تأکید کردند.

معظم له در پایان یادآور شدند: با توجه به آلودگی شدید فضاهای مجازی باید مراقب بود این آلودگی ها به حوزه های علمیه و طلاب جوان سرایت نکند، لذا درس اخلاق در حوزه ها باید تقویت شود و نظارت بیشتری صورت گیرد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور نیز گزارشی از برنامه و طرح های خود ارائه دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha