پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 388870
۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
مسجد حضرت یونس در موصل

حوزه/ نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق آماده می شوند تا به نبردی بزرگ وارد شوند و کار داعش را برای همیشه تمام کنند و به مردم عراق وعده دادند به زودی به نشانه پیروزی خود در مسجد حضرت یونس موصل اذان خواهند گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزری «حوزه»، یکی از سلسله جنایت های وحشیانه تروریست های داعش، تخریب آثار کهن و نشانه های تمدن و مقدسات و مساجد و ضریح ها و اماکن مقدس می باشد که در این راستا بیش از 30 مسجد تاریخی و مرقد مربوط به انبیا و صالحان را تخریب کرد که از برجسته ترین آثار کهن و مقدس تخریب شده توسط داعش می توان از مسجد قدیمی حضرت یونس نام برد که در جولای سال ۲۰۱۴ بخش های زیادی از آن تخریب و با خاک یکسان شد و داعش پس از کارگزاری مواد منفجره فراوان در مسجد و تخریب آن از مردم نیز دعوت کرد تا برای تماشای ویرانه این مسجد در محل حاضر شوند.

این جنایت داعش در آن زمان با موج محکومیت منطقه ای و بین المللی روبرو شد و ده ها نفر از مراجع و علما و مؤسسات اسلامی و مسیحی با صدور بیانیه هایی این جنایت وحشیانه در حق آثار کهن و مقدس را محکوم کردند و از جامعه بین الملل خواستند به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

در این زمینه احمد الشمری سخنگوی کمپین ثبت جنایت های داعش در بسیج مردمی عراق گفت: تروریست ها از روزهای اول تسلط خود بر شهر موصل و بخش های مختلف استان کرکوک در نیمه سال 2014 زیارتگاه ها و مراقد دینی و آثار کهن متعددی را در این منطقه تخریب ردند که تاریخ برخی از این آثار به صدها سال پیش باز می گردد و قداست و جایگاه ویژه ای نزد مردم عراق دارند.

وی افزود: تروریست ها پس از تسلط بر موصل 30 مرقد و زیارتگاه و مسجد را تخریب کردند که معروف ترین آنها قبور پیامبران یونس، شیث، جرجیس و دانیال بود و 19 مکان از این اماکن مقدس نیز مربوط به تمام مذاهب بوده و عللوه بر این 9 میجد نیز توسط آنها تخریب شده است.

اکنون پس از دو سال از این جنایت های داعش و تسلط تروریست ها بر شهر موصل و گروگان گرفتن مردم این شهر و ارتکاب جنایت های فجیع نسبت به مردم این منطقه، نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرده اند آماده می شوند تا به نبردی بزرگ وارد شوند و کار داعش را برای همیشه تمام کنند و به مردم عراق وعده دادند به زودی به نشانه پیروزی خود در مسجد حضرت یونس اذان خواهند گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha