پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتصاب غذا در زندان‌های اسرائیل

حوزه/ زندانیان سیاسی در زندان‌های اسرائیل نفحه، رامون، نقب و هداریم روز سه شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنند و هشدار می‌دهند که این اعتصاب غذا ممکن است ادامه دار شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از imemc.org، جامعه زندانیان فلسطین در بعد ازظهر روز شنبه اعلام کرد که تمامی زندانیان سیاسی در زندان‌های اسرائیل نفحه، رامون، نقب و هداریم روز سه شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنند و هشدار می‌دهند که این اعتصاب غذا ممکن است ادامه دار شود. به گفته این سازمان، زندانیان فلسطینی در همبستگی با دیگر زندانیان سیاسی چون بلال کاید که هم‌اکنون در اعتصاب غذا بسر می‌برند، روز سه شنبه این هفته اقدام به اعتصاب غذا خواهند کرد.

بلال کاید که وارد دومین ماه اعتصاب غذا می‌شود خواستار آزادی از زندان پس از گذراندن بیش از 14 سال عمرش در زندان‌های رژیم صهیونیستی است. این درحالی است که اسرائیل تصمیم گرفته او را بدون اتهام یا محاکمه در حبس موقت (اداری) نگه دارد. لازم به ذکر است که بلال کاید اعتصاب غذای خود را در 15 ژوئن آغاز کرده است و اکنون در شرایط جسمانی بسیار وخیمی بسر می‌برد.

جامعه زندانیان فلسطینی در ادامه اعلام کرد از دیگر خواسته‌های زندانیان فلسطینی داشتن حق ملاقات با خانواده‌هایشان و تماشای برنامه‌های رسانه‌های فلسطینی است. این کمیته همچنین اضافه کرد که حرکت زندانیان فلسطینی پاسخی طبیعی و منطقی به عملکرد سربازان در نقض حقوق آنان، نگه داشتن زندانیان در شرایط سخت و یورش‌های مکرر به سلول زندانیان است.

به علاوه این تخلفات به تازگی در سطوح بسیار جدی افزایش یافته و خشونت صهیونیست‌ها نه تنها علیه بازداشت شدگان زیاد شده، بلکه خانواده‌های آنان نیز از آزار و اذیت نظامیان صهیونیستی که برای داشتن حق ملاقات با عزیزانشان تلاش می‌کنند، در امان نیستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha