پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ظهیر حسین، کارشناس شبکه جهانی ولایت

حوزه/ مبلغ رسانه ای شبکه ولایت گفت: آنانی که در عرصه تبلیغ توانمندند نباید منفعل باشند، بلکه باید با ذهن پویا و اندیشه ای سازنده گام های ارزنده ای را در این راستا بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ظهیر حسین، کارشناس شبکه جهانی ولایت، در دوره دانش افزایی بین المللی با موضوع "ظرفیت های تبلیغی در غرب" در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، خطاب به حوزویان بیان کرد: هر طلبه  ای که ملبس می شود رسالت انبیا را بر عهده می گیرد و باید به اصولی در این خصوص پایبند و متعهد باشد. 
وی ادامه داد: انبیاء هیچ یک برای مسائل دنیوی مبعوث نشدند و آمدند تا با بهره گیری از وسایل و ابزار مناسب راه تبلیغ و ترویج دین را بگشایند، همچنین ماهواره ها متعلق به ما نیستند اما باید استفاده حداکثری از آنان را در راستای ترویج معارف دین داشت. 
این مبلغ رسانه ای شبکه ولایت با بیان این که باید طریقه بهره گیری از رسانه ها و ابزار روز جهان را به مبلغان بیاموزیم، خاطر نشان کرد: مبلغین باید از فضای مجازی استفاده حداکثری را داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین ظهیر حسین با بیان این که فعالیت ضد اسلام غربی ها به سبب حضور بسیار اندک مبلغین اسلام در این کشور هاست، تاکید کرد: عده ای باید پای کار بیایند و با همت خودشان زمینه ترویج معارف ناب محمدی(ص) را فراهم کنند. 
لزوم مخاطب سنجی برای تبلیغ معارف ناب محمدی
وی با بیان این که برای اثرگذار بودن باید با فرهنگ مناطق پیش بروید، ابراز کرد: مطابق با فرهنگ مناطق مبلغین باید مخاطب سنجی کنند چرا که نیاز یهودی، مسیحی، لبنانی، هندی و پاکستانی باید شناخته شود و پس از آشنایی با شرایط مناطق، نسبت به تبلیغ دین اقدام کنند. 
کارشناس شبکه جهانی ولایت با بیان این که نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نشان می دهد آنانی که باید کار و فعالیت می کردند کم کاری کرده اند، یادآور شد: امروز باید با شناخت مخاطب خودتان بدانید با چه کسانی و در چه تریبون هایی باید در ارتباط و تعامل باشید. 
حجت الاسلام و المسلمین ظهیر حسین با بیان این که هدف اصلی غرب و آمریکا اسلام زدایی است، گفت: فعالیت شاخص دشمن تمرکز بر شبکه های ماهواره ای و سایت های مستهجن است که فرهنگ اسلام و تشیع را هدف گرفته و در خانه های مردم با فرهنگسازی در پی نابودی اسلامند. 
وی با بیان این که رسالت ما مقابله با هجمه رسانه ای دشمنان است، افزود: در حال حاضر تلویزیون ولایت بیننده های سنی به اندازه شیعه دارد چون دردمان مشترک است و به همین سبب باید از ظرفیت هایی که در این خصوص وجود دارد استفاده کرد. 
کارشناس شبکه جهانی ولایت با بیان این که در کشور های خارجی ظرفیت زیادی برای تبلیغ دین وجود دارد، ابراز داشت: اگر یک مبلغ با زبان و فرهنگ خودشان به مراکز آنان برود، استقبال کرده و برای یک سخنرانی هزاران دلار پرداخت می کنند. 
حجت الاسلام و المسلمین سید ظهیر حسین با بیان این که تحت عنوان دین اسلام و تشیع باید به دنبال تبلیغ دین برویم اما متاسفانه میدان را خالی گذاشته ایم، بیان کرد: به زعم من آمریکا در سراسر جهان مرکزی ارزنده برای تبلیغ دین می باشد و اگر کسی بتواند متناسب با فرهنگ آنان به ترویج معارف اسلام بپردازد می تواند نتیجه موثر را بگیرد. 
وی با بیان این که همین حالا همه شما شروع کنید و از طریق فضای مجازی مخاطب آمریکایی پیدا کنید، خاطر نشان کرد: ما نباید در انتظار آماده شدن ویزا باشیم، از شما می خواهم با اینان ارتباط گرفته و آشنا شوید زیرا که امروز این احتیاج در اسلام وجود دارد. 
این مبلغ دینی با اشاره به اینکه باید با استفاده از فضای مجازی با مخاطب خود ارتباط برقرار کرد، برترین وسایل دنیای امروز را رسانه ها خطاب کرد که انقلابی را در جهان به وجود آورده است.
کارشناس شبکه جهانی ولایت گفت: آنانی که در عرصه تبلیغ توانمندند نباید منفعل باشند، بلکه باید با ذهن پویا و اندیشه ای سازنده گام های ارزنده ای را در این راستا بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha