شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پژوهشنامه «پایش و آسیب شناسی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر»

حوزه/ چهارمین شماره از پژوهشنامه تخصصی مسئله شناسی افق مکث در سال جاری با عنوان «پایش و آسیب شناسی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر» چاپ و منتشر شد.

به گزاش خبرگزاری «حوزه»، این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی را با رویکرد حل مساله مد نظر قرار داده است و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مساله، در صدد تبیین راه کارهای حل آن است.

کم توجهی حاکمیت و مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سبب گسترش تساهل و تسامح غربی در جامعه معاصر ایران، سبب شده است که در سال های اخیر شاهد اتفاقات ناگوار برای آمران و ناهیان و همچنین هنجارشکنی در مسائل شرعی و اجتماعی در جامعه باشیم که این مسائل لزوم توجه جدی به آن را دو چندان کرده است. از همین رو در این ویژه نامه سعی شده است ابعاد این مسئله مورد کنکاش قرار گرفته و راهکارهایی برای حل این دغدغه دینی – فرهنگی ارائه شود
بخش اول این نشریه، با بررسی مقالات و کتب مرتبط به آسیب شناسی این حوزه، لیستی از آسیب‌ها و علل و راهکارهای مربوط  به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قالب چند نمودار ارائه شده است.
در بخش دوم بعد از بررسی مقررات این حوزه و بیان آماری از شهدا و جانبازان آمرین به معروف و ناهیان از منکر، نهادهای مسئول در این حوزه و اقداماتی که تاکنون در اجرایی سازی این فریضه انجام گرفته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
و در بخش سوم نیز ابعاد متفاوت یافتن راه حل برای این معضل دینی – اجتماعی بررسی شده و راهکارهایی از اساتید این عرصه، آقایان جوان آراسته، لطیفی، حسامی و مهدی پور، در ضمن مصاحبه های صورت گرفته در حل این مسئله منعکس شده است.
علاقه مندان جهت تهیه نشریه می توانند با دفتر نشریه به شماره 32910663-025 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha