جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخست وزیر کانادا با قانون منع بورکینی در این کشور مخالفت کرد

حوزه/ ترودو از مواردی که در آن دولت‌ها مدارا و تحمل را تبلیغ می‌کنند اما اعمالشان به وضوح زیرپاگذاشتن حقوق فردی شهروندان است ابراز تاسف کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از گاردین، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا درباره جنجال‌ها برسر ممنوعیت بورکینی، مایوی اسلامی در سواحل فرانسه، با این قانون مخالفت کرده و از حقوق و آزادی‌های فردی شهروندان دفاع کرد.

ترودو پس از دیدار با وزرای خود برای برنامه‌ریزی دستور کار قانونگذاری دولت، با رد کردن ایده ممنوعیت بورکینی در کانادا گفت: اینکه ما در کانادا از پذیرش، باز بودن، دوستی و تفاهم صحبت می‌کنیم به خاطر جوامع مختلف و فرهنگ غنی آنان است و به همین جهت نیز باید برای حضور همدیگر و فرهنگ‌های مختلف مدارا داشته باشیم.

ترودو در ادامه گفت: ما باید به حقوق فردی و انتخاب شهروندانمان احترام بگذاریم و این باید خط مشی دولت‌مردان باشد.

ترودو سپس با ابراز تاسف از مواردی که در آن دولت‌ها مدارا و تحمل را تبلیغ می‌کنند اما اعمالشان به وضوح زیر پا گذاشتن حقوق فردی شهروندانشان است با کنایه گفت: آن‌ها (بعضی دولت‌ها) تحمل را به معنای پذیرش حق وجود داشتن گروه مقابل درنظر می‌گیرند البته به شرط اینکه این موجودیت برایشان هیچ گونه مزاحمتی در بر نداشته باشد!

به دنبال ممنوعیت پوشیدن بورکینی در حداقل 15 ساحل جنوب شرقی کشور فرانسه، بعضی از قانونگذاران استان کبک در کانادا طرح ممنوعیت مایوی اسلامی را در این کشور نیز ارائه داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha