جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین خان سخنران همایش بررسی مسائل بین‌الملل در جهان اسلام

حوزه/ حجت‌الاسلام حسین خان، با تأکید بر این‌که یک عالم دینی، می‌تواند همه جهان را متحول کند، بیان داشت: امروزه بسیاری از شیعیانی که در جهان هستند، صرفاً به خاطر امام خمینی(ره) شیعه شدند؛ چراکه امام خمینی(ره) توانست یک‌تنه مقابل آمریکا ایستادگی کند و حرفش را عملی سازد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام حسین خان، در جمع طلاب حوزه علمیه خوزستان، به تحلیل مسائل روز و مرتبط با جهان اسلام پرداخت و با بیان این‌که همه جای عالم قانون مربوط به خود را دارد، اظهارداشت: باید بتوانید از قانون‌های روز جهان، در جهت اهداف متعالیه اسلام استفاده کرد؛ به نحوی که اگر می‌خواهید اسلام را در جامعه‌ای نشر دهید، باید از دریچه و راه فرهنگ مردم وارد شوید و سپس شروع به بیان مطالب دینی کنید.

وی، راه نفوذ در قلب را اخلاص پاک معرفی کرد و گفت: اگر می‌خواهید در قلوب مردم اثربخش باشید، باید پیش از همه این‌ها، قلبتان را جلا دهید و سپس به بیان معارف اسلامی بپردازید.

*مردم جهان، تشنه معارف ما هستند

حجت‌الاسلام حسین خان، با تأکید بر این‌که مردم جهان، تشنه معارف ما هستند، به بیان خاطره‌ای از نحوه تشرف یکی از اساتید دانشگاه تایلند پرداخت و افزود: چند سال پیش، یکی از دانشگاه‌های تایلند، ضیافت افطاری را برای دانشجویان مسلمان برگزار کرد، که در آن مجلس، من را هم دعوت کرده بودند! وقتی در آنجا حاضر شدم و آرام‌آرام صحبت‌هایی در مورد مذهب خودم بیان کردم، تعدادی از اساتید، گویی که از سخنان من به وجد آمده باشند، به اصرار دعوتم کردند که شب را پیش آن‌ها بگذارنم! و البته دعوت آن‌ها را پذیرفتم.

* دو عامل مهم در رشد قارچ گونه فرقه‌های ضاله

این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد و گفت: پس از ضیافت افطار، نشستی صمیمی با برخی از اساتید بت‌پرست دانشگاه داشتم، در آن شب یکی از اساتید به من گفت که مقداری در خصوص خدا و مذهبت برایمان بگو و من فقط سوره توحید و ترجمه آن را برای آن‌ها قرائت کردم. و همین ترجمه ساده سوره توحید چنان انقلابی در دل آن اساتید دانشگاه ایجاد کرد که همان شب، یکی از آن‌ها مسلمان شد.

وی تصریح کرد: این‌که می گویم مردم جهان، به‌ویژه کشورهای جهان سومی تشنه معارف ما هستند، دو جنبه دارد که بخش اول آن برمی‌گردد به "مهجور بودن مبانی دینی اسلام و تشیع" و بخش دوم آن به "کمبود مبلغ بین المللی برای بیان آموزه‌های اسلامی" ختم می‌شود که نتیجه آن متأسفانه در رشد قارچ گونه فرقه‌های ضاله خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین خان، با بیان این‌که قرآن حرف‌های زیبایی برای مردم جهان دارد، اظهارداشت: دین اسلام زیبایی‌های معنوی بسیار زیادی دارد، اما متأسفانه کسی که آن‌ها را برای ملت‌های جهان به زبان خودشان بیان کند، وجود ندارد؛ به همین دلیل به شما طلاب جدیدالورود تذکر می‌دهم که تمرکزتان را نه فقط به جامعه پیرامونی خویش، بلکه برای سراسر جهان قرار دهید.

*امام حسین(ع) نقطه مشترک مذاهب و ادیان

استاد جامعه المصطفی العالمیه، به نحوه نام‌گذاری خویش از سوی خانواده‌اش پرداخت و افزود: من در یک خانواده اهل سنت به دنیا آمدم، اما پدرم به دلیل شدت علاقه‌اش به امام حسین(ع) مرا نیز حسین نام نهاد.

وی با بیان این‌که ایجاد اختلاف میان مذهب و ادیان الهی، یکی از سرمایه‌گذاری‌های شدید دشمن است، گفت: ما با همه مذاهب و ادیان وحدت داریم و باید با آن‌ها متحد باشیم و نباید اجازه دهیم دشمن، میان مذاهب وادیان را اختلاف بی اندازد؛ چراکه توهین، لعن و ناسزا به مذاهب یکدیگر، اقدامی از سوی استکبار، برای برهم زدن وحدت بین الأدیانی است.

حجت‌الاسلام حسین خان، با تأکید بر این‌که باید روی مشترکات بین المذاهب و بین الأدیانی، تأکید کنیم، اظهارداشت: امروز «امام حسین(ع)» نقطه مشترک اکثر مذاهب و ادیان عالم بوده و ما باید از این ظرفیت‌ها، برای وحدت بین المذاهب استفاده کنیم.

استاد جامعه المصطفی العالمیه، خطاب به طلاب حاضر در همایش، گفت: شما باید اطلاعات خود نسبت به تاریخ اسلام و اهل‌بیت(ع) را تقویت کنید؛ چراکه علت گرایش من به مذهب حقه تشیع، اطلاعات اندکم از مذهب و اسلام بود و خوشبختانه یک فرد آگاه توانست مرا به تشیع جذب کنم.

*ملت‌های جهان به نام خمینی افتخار می‌کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به انقلاب اسلامی و نقش امام خمینی(ره) در گسترش این انقلاب در جهان اشاره کرد و گفت: اگر انقلاب امام خمینی(ره) نبود، امروز ایران این‌گونه در جهان اسلام و عرصه بین‌الملل نمی‌درخشید.

حجت‌الاسلام حسین خان، با تأکید بر این‌که یک عالم دینی، می‌تواند همه جهان را متحول کند، بیان داشت: امروزه بسیاری از شیعیانی که در جهان هستند، صرفاً به خاطر امام خمینی(ره) شیعه شدند؛ چراکه امام خمینی(ره) توانست یک‌تنه مقابل آمریکا ایستادگی کند و حرفش را عملی سازد.

این مبلغ عرصه بین‌الملل، در ادامه افزود: امروز خیلی از مردم منطقه، افتخارشان امام خمینی(ره) بوده و با صراحت اعلام می‌کنند که ما پیرو و حامی خط امام خمینی و امام خامنه‌ای هستیم.

*راننده بت‌پرستی که به لباس روحانیت می‌بالید...

وی به شرح خاطره‌ای از گفت‌وگوی کوتاهش با یک راننده تاکسی در تاجیکستان پرداخت و گفت: چند سال پیش، یکی از دوستان طلبه‌ام به تاجیکستان آمده بود، قرار داشتیم به یکی از نقاط شهر برویم که دوستم گفت: به راننده تاکسی بگو آیا از لباسم شناختی دارد!؟ و من نیز از راننده‌ای که بت‌پرست بود پرسیدم و وقتی نگاهی به صندلی عقب انداخت، با حالتی عجیب گفت: «بله می‌شناسم»! از راننده پرسیدم از کجا این لباس را می‌شناسی که او در جواب این‌چنین پاسخ داد: «این لباس امام خمینی است! همان فردی که مقابل آمریکا ایستاد».

حجت‌الاسلام حسین خان، در پایان گفت: شما طلاب قرار است فرزندان خمینی باشید و مردم دیگر کشورها شما را با نام خمینی(ره) می‌شناسند، پس تا می‌توانید از همین ابتدای راه طلبگی روی خودتان کار کنید و مطیع فرمان مقام معظم رهبری باشید تا به جهان اسلام آسیبی نرسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha