جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام رضا علیه السلام

حوزه/ بخش زندگی نامه امام رضا(ع) در نرم افزار سیره معصومان علیه السلام دارای ۸ هزار و ۴۲۱ فیش پژوهشی برگرفته از۱۶۰ جلد کتاب پیرامون این امام همام می باشد که در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

کارشناس پژوهشی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهارداشت: نرم افزار سیره معصومان(ع)، نرم افزاری جامع پیرامون زندگی ائمه اطهار(ع) است که یکی از بخش های آن زندگانی امام رضا(ع) می باشد که اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبین خود می دهد.

حجت الاسلام حامد مقیسه افزود: از ویژگی های این بخش از نرم افزار سیره معصومان(ع) می توان به؛ اتصال ۸۴۲۱ فیش پژوهشی از ۱۰۶ عنوان کتاب در ۱۶۰ جلد به درختواره امام رضا ع در موضوعاتی از جمله؛ احوال شخصی، امامت، سیره، مناقب، پس از امام رضا(ع)، اصحاب و راویان، سالشمار، کتابشناسی اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی بیان داشت: ارائه ۱۵ عنوان کتاب اختصاصی امام رضا(ع) در ۲۳ جلد به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی مانند: مسند الامام الرضا(ع)، عیون أخبار الرضا(ع)، حیاة الإمام الرضا(ع)، طب الرضا(ع) و... در بخش کتابخانه از جمله دیگر امکانات این نرم افزار گرانسنگ می باشد.

وی ادامه داد: ارائه رخدادهای زمانی مرتبط با زندگانی امام رضا(ع) در گاهنامه به سه زمان شمسی، قمری و میلادی همچنین ارائه نموداری و مشجر تبار امام رضا(ع) در بخش تبارنامه با قابلیت اتصال به متن از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

حجت الاسلام مقیسه یادآورشد: ارائه ۵ زیارتنامه مخصوص امام و ۳۵ قطعه شعر زیبا در مدح ایشان با قابلیت پخش صوت در بخش نجوانامه، نمایش ۲۴ تصویر قدیمی و جدید از مشهد الرضا(ع)، ارائه ۳۵۸ آیه در شأن و منقبت معصومین(ع) از جمله امام رضا(ع) از جمله دیگر امکانات و قابلیت های این برنامه می باشد.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha