پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یک نویسنده کانادایی کتابی درباره شباهت‌های قرآن و انجیل نوشت

حوزه/ کتاب «مطاله تفسیری قرآن و انجیل» که توسط یک نویسنده کانادایی به نگارش درآمد، نگاهی مقایسه‌ای به روایات و آموزه‌های مشابه در قرآن و انجیل دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه»، یک مهندس الکترونیک کانادایی، یک سال پس از بازنشستگی اقدام به نوشتن کتابی تحلیلی درباره شباهت‌های میان قرآن و انجیل کرده است. این کتاب که «مطالعه تفسیری قرآن و انجیل» نام دارد، نگاهی مقایسه‌ای به روایات و آموزه‌های مشابه در قرآن و انجیل پرداخته است.

فارغ از داوری درباره محتوای این کتاب، نویسنده اش درباره علت نوشتن این کتاب می‌گوید: ایده نگارش این کتاب 15 سال پیش و زمانی که به یکی از مراسم روزهای میراث اسلامی در ادمونتون شرکت کرده بودم در من جرقه زد. زمانی که آنجا بودم یک نسخه قرآن مجید به من داده شد و تصمیم گرفتم آن را بخوانم و با مطالعه قرآن متوجه شدم که این کتاب شباهت‌های زیادی با انجیل دارد. تا اینکه سه سال و نیم قبل این ایده دوباره به ذهنم خطور کرد و تصمیم گرفتم راجع به آن بنویسم.

او که کتابش شامل تمامی آیات قرآن است و به شباهت‌های 2 کتاب مقدس قرآن و انجیل پرداخته است، می‌گوید: بسیاری از مردم هنگام نوشتن کتابی درباره قرآن یا انجیل، موضوعی عمل می‌کنند اما من فکر می‌کنم این شیوه کفایت نمی‌کند. بنابراین تصمیم گرفتم به جای تمرکز روی موضوعات خاص، تمامیت قرآن را مدنظر قرار دهم.

سیاستمداران و رسانه‌های کانادایی از اسلام سردرنمی‌آورند

لا درباره هدفش از نوشتن این کتاب می‌گوید: مقصودم از نگارش این کتاب، ایجاد پلی برای پر کردن شکاف میان اسلام و مسیحیت بود. مسلمانان زیادی هر ساله به کانادا می‌آیند و رسانه‌ها و سیاستمداران با سوءتعبیر به آن‌ها نگاه می‌کنند در حالی که آن‌ها حقیقتا از اسلام سر درنمی‌آورند. هدف من این است که خودتان کتاب را مطالعه کنید و به نتیجه درست برسید.

برپایه این گزارش به نقل از edmontonjournal.com، هر صفحه از این کتاب 1 هزار و 137 صفحه‌ای، از 3 ستون تشکیل شده است. ستون نخست ترجمه انگلیسی قرآن مجید است، ستون دوم بخش‌های مربوطه انجیل است که به سوره‌های قرآن شباهت دارند و ستون سوم تفاسیری از شباهت‌ها و تفاوت‌های 2 کتاب مقدس را دربردارد.

آماده‌سازی، نگارش و چاپ کتاب مطالعه تفسیری قرآن وانجیل 3 ساله و نیم به طول انجامیده و این نویسنده کانادایی با هزینه خودش اقدام به انتشار این کتاب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha