جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 392126
۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
احکام پوشش

حوزه/ کتاب "احکام پوشاک" اثر حجت الاسلام محمود صادقی به همت پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه»، این کتاب بیست و چهارمین دفتر از مجموعه «فقه و زندگی» بوده و در 12 فصل سامان یافته که هر فصل دارای موضوعات متنوع می باشد.

عناوین فصل های کتاب عبارتند از: «کلیات و اطلاعات عمومی»، «تولیدکنندگان لباس و پوشاک»، «راهکارهای حمایت از تولید داخلی»، «فروش لباس مردانه»، «فروش لباس زنانه»، «مسایل متفرقه فروش لباس»، «جنس ها و رنگ های توصیه شده در اسلام»، «جنس ها و رنگ های نهی شده در اسلام»، «پوشش و پوشاک مردان»، «پوشش و لباس زنانه»، «آداب لباس و پوشیدن آن» و «متفرقه».

در قسمتی از فصل ششم «مسایل متفرقه فروش لباس» با موضوع شیوه های جذب مشتری آمده است:

برخی از لباس های مارک دار در اصل ایرانی هستند؛ ولی بعضی از تولیدی ها و فروشندگان برای فروش بیشتر و جذب مشتری، مارک های خارجی را به آن ها می چسبانند و به عنوان لباس خارجی مارک دار به فروش می رسانند؛ در حالی که این کار به تولید و صنعت داخلی پوشاک و لباس ضرر می زند که خود گناهی بس بزرگ است.

مارک ها و برندهای معتبر لباس (خارجی) در ابتدا این جایگاه را نداشته اند بلکه به مرور زمان با استفاده از آن ها به این مرحله رسیده اند و ما می توانیم با بالا بردن کیفیت، تنوع و ماندگاری لباس برای کالاهای ایرانی هم «برند» تولید کنیم و مردم را به سمت خرید لباس ایرانی هدایت کنیم.

پرسش: برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان داخلی لباس، برای فروش بیشتر، لباس های خود را به عنوان پوشاک خارجی با مارک های معتبر خارجی به فروش می رسانند و خریدار هم به این عنوان که این لباس ها مارک دار و خارجی هستند آن ها را خریداری می کند؛ آیا این کار جایز است؟

پاسخ: هر نوع تقلبی حرام است (1) و باید از آن اجتناب شود؛ (2) ولی اگر مشتری متوجه شد، می تواند معامله را فسخ کند. (3)

کتاب "احکام پوشاک" در 228 صفحه و باقیمت: 4500 تومان در قطع پالتویی به سفارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر و به همت پژوهشکده امر به معروف منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان مصلی، انتشارات نشر معروف، پلاک 682 مراجعه کرده و یا با تلفن: 32926175-025 تماس بگیرند.

 

پاورقی:

(1)- استفتای پیامکی از دفاتر آیت الله العظمی سیستانی، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی نوری همدانی، 25/9/1394؛ آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، 26/9/1394 و آیت الله العظمی شبیری زنجانی (کد استفتاء: 25023)، 27/9/1394.

(2)- استفتای پیامکی از دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، 25/9/1394.

(3)- استفتای پیامکی از دفاتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، 26/9/1394 و آیت الله العظمی شبیری زنجانی (کد استفتاء: 25023)، 27/9/1394.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha