سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رقابت برای ورود به حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: ۱۶۵ جوان بوشهری مجوز ورود به حوزه را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از  بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب با اشاره به دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر گفت: پس از  برگزاری دوره و ارزیابی های به عمل آمده تعداد 165 نفر از افراد در این دوره قبول شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد 190 نفر از داوطلبان ورود به حوزه می توانستند در دوره میثاق طلبگی شرکت کنند که این تعداد، 175 نفر حضور داشتند.

وی میزان تعهدات فردی و مسئولیت پذیری، رعایت وقار و پرهیز از رفتار سبک، نظم پذیری در امور و توجه به انضباط فردی و اهتمام به آن، مشارکت در فعالیت های گروهی، روحیه علمی و علاقه مندی به مطالعه، مدارا و سازش در تعامل با افراد، انعطاف پذیری، تصور صحیح از طلبگی و انگیزه تحصیل در حوزه علمیه  را از جمله ملاک های ارزیابی داوطلبان ورود به حوزه عنوان کرد.

یادآور می شود این دوره به مدت یک هفته در اردوگاه الغدیر شهر کازرون و در جوار امامزاده سید حسین برگزار شد و تعداد 175 نفر از داوطلبان ورود به حوزه در آن حضور داشتند.

گفتی است برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دعا خوانی، برپایی نمازهای جماعت، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، جلسات بصیرت سیاسی، نرمش صبحگاهی و برپایی غرفه فروش لباس طلبگی(عبا و پیراهن) و بازدید از آثار باستانی شهر کازرون و پخش فیلم سینمایی با موضوع طلبگی از جمله برنامه های این دوره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha