پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 392151
۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فراشبند با تاکید بر اهمیت "غنیمت شمردن لحظه ها" ، بهترین الگو برای طلاب را سیره علمای سلف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، اولین جلسه توجیهی طلاب جدیدالورد حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) فراشبند با موضوع "غنیمت شمردن لحظه ها" با توجه به نزدیک بودن آغاز سال تحصیلی جدید، با سخنرانی مدیریت این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام موسی هوشمند، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فراشبند در جمع روحانیون و طلاب جدیدالورود این حوزه، اظهار داشت: غنیمت شماری عمر همواره مورد توجه و سفارش می باشد.

وی با اشاره به ضرب المثل وقت طلاست، اضافه کرد: باید دانست که ارزش عمر و وقت، بسیار بالاتر از ارزش طلا است، رسول خدا(ص) در بحارالانوار در این باره می فرماید که "کُن عَلی عُمرِکَ اَشَحُّ مِنکَ عَلی دِرهَمِکَ وَ دینارِک" در مورد عمر خود بخیل تر از پول و ثروتت باش.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) در ادامه گفت: پس بنابراین عمر از عزیزترین و شریف ترین نعمت های الهی و در صورت استفاده صحیح از آن سعادت دنیا و آخرت برای انسان به وجود می آورد.

وی گفت: علمای وارسته و اندیشمندان و محققان حوزه که شاگردان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) هستند از سرمایه بی بدیل عمر در کسب سعادت و کمال خود، بسیار تلاش کرده اند، لذا آنان بعد از حضرات معصومین(ع) برای مردم و جامعه الگو می باشند.

حجت الاسلام هوشمند یادآور شد: زندگی امام خمینی(ره) در شئون مختلف مادی و معنوی با نظم و حساب و وقت شناسی آمیخته شده بود، تا آنجایی که طلاب در نجف اشرف، ساعت خود را با رفت و آمد ایشان به درس و تشرف به حرم تنظیم می کردند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند در جمع طلاب، بیان کرد: وقت شناسی یکی از ویژگی های علمای وارسته اسلام بوده است.

استاد حوزه فراشبند پیرامون این موضوع خاطر نشان کرد: امام(ره) برای مطالعه و قرائت قرآن و کارهای مستحبی حتی زیارت ها و دعاهایی که در وقت خاصی وارد نشده بود، وقت خاصی تنظیم کرده بودند و هر کاری را روی همان برنامه زمانبندی شده انجام دادند.

وی در پایان گفت: مردان بزرگ این چنین برای لحظه های عمر خود ارزش قائل بودند و از صرف بیهوده آن ناراحت می شدند، مثل اینکه گوهری ارزشمند از دستشان رفته و دیگر بر نمی گردد؛ لذا خداوند این توفیق را به هر کس که لیاقت و شایستگی داشته باشد مرحمت می فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha