شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۴ زندانی اعتصاب غذای فلسطینی در وضعیت بحرانی به سر می‌برند

حوزه/ زندانیان فلسطینی که با دستبند روی تخت‌های بیمارستان بستری شده‌اند در وضعیت سلامتی وخیمی به سر برده، مقدار قابل توجهی وزن از دست داده‌اند و از درد و بی‌حسی رنج می‌برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طبق بیانیه‌ای که روز شنبه توسط کمیته امور زندانیان فلسطینی منتشر شد، 4 زندانی سیاسی فلسطینی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، بار دیگر در وضعیت بحرانی قرار گرفته و به بیمارستان عساف هارفون منتقل شده‌اند، این در حالی است که 120 زندانی فلسطینی دیگر نیز در همبستگی با آنان دست به  اعتصاب غذا  زده‌اند. به گفته این کمیته اسامی 4 زندانی بستری شده در بیمارستان شامل: محمد و محمود بلبل (که به ترتیب 51 و 53 روز از اعتصاب غذای آنان می‌گذرد)، ایاد حریمی و ملک القاضی هستند که هر یک بیش از 40 روز در اعتصاب غذا به سر برده‌اند.

برپایه این گزارش به نقل از maannews.com،  در این بیانیه همچنین ذکر شده که زندانیان فلسطینی با دستبند در تخت‌های بیمارستان بستری شده‌اند. این کمیته همچنین اعلام کرد: این زندانیان فلسطینی در وضعیت سلامتی وخیمی به سر برده، مقدار قابل توجهی وزن از دست داده‌اند و از درد و بی‌حسی در نقاط مختلف بدن‌شان رنج می‌برند. این کمیته درباره وضعیت بحرانی جسمی زندانیان هشدار داده و خواستار تلاش‌های مردمی، حقوقی و سیاسی برای نجات جان آنان شد.

زندانیان فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت (اداری) دست به اعتصاب غذا زده‌اند. بازداشت موقت، یک سیاست صهیونیستی است که برای بازداشت بدون اتهام و محاکمه افراد به کار می‌رود و تقریبا به طور انحصاری علیه فلسطینیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه بیانیه این کمیته آمده‌است: هنوز 120 زندانی فلسطینی دیگر در اعتصاب غذا به سر می‌برند. این افراد در آغاز برای اعلام همبستگی و حمایت از بلال کاید، یکی از اعضای جبهه مردمی  آزادی فلسطین  دست به اعتصاب غذا زدند که او به دلیل وضعیت وخیم جسمانی مجبور شد در روز  71 به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

زندانیان که به اعتصاب غذای خود ادامه دادند اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی همچنان به مجازات و شکنجه زندانیان از جمله حبس‌های گروهی، ممنوعیت داشتن بازدیدکننده و تحمیل جریمه به آنان ادامه می‌دهد.

اسرائیل تنها رژیمی است که قانون بازداشت موقت را داشته و تعمدا آن را تنها علیه فلسطینیان به اجرا می‌گذارد و این عمل رژیم صهیونیستی مکررا مورد انتقاد گروه‌های بین‌المللی و حقوق بشر قرار گرفته است. به گفته گروه حقوق بشر ادامیر از ماه جولای امسال 7 هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اسیر هستند که 750 نفر از آنان در وضعیت حبس موقت قرار دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha