جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه مسلمانان نیوزلند به مناسب هفته بیداری اسلامی

حوزه/ مسلمانان نیوزلندی در در بزرگداشت هفته بیداری اسلامی، نمایشگاه‌هایی از مصنوعات اسلامی، غذاهای قومی و لباس‌های سنتی را در مساجد و سایر مراکز برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از stuff.co.nz؛ مسلمانان نیوزلندی در سرتاسر نیوزلند، در بزرگداشت هفته بیداری اسلامی، نمایشگاه‌هایی از مصنوعات اسلامی، غذاهای قومی و لباس‌های سنتی را در مساجد، مراکز اسلامی و فضاهای اجتماعی برگزار کردند.

میدان آئوتا در اوکلند، روز شنبه میزبان روز درهای باز اسلامی بود و به گفته حسن رسلان، برگزار کننده این گردهمایی، مراسم بسیار بهتر از آنچه انتظار می‌رفت پیش رفته و به سبب باران‌های شب قبل، هوا بسیار مطبوع و دلپذیری شده بود.

رسلان که اصالتا مصری بوده و 21 سال است که در نیوزلند زندگی می‌کند درباره موضوعیت نمایشگاه اسلامی می‌گوید: هدف از برگزاری این مراسم این بود که نشان دهیم. اسلام مخصوص هیچ قومیتی نیست و تنوع جمعیتی میان قاره‌ای را ارزشمند می‌شمارد.

دیگر داوطلبان مسلمان شرکت کننده در این مراسم از کشورهای عمان، مالزی، سومالی، افغانستان و فیجی بودند.

ابرار شیخ یک نیوزلندی متولد شده در فیجی نیز می‌گوید: امیدواریم این مراسم به مبارزه با سوءتعابیر درباره اسلام کمک کند.

هزاران نفر از رهگذران در مسیر خود توقف کرده تا نه فقط طعم غذاهای سنتی اسلامی را بچشند، بلکه با آثار هنری، تاریخی و علمی دنیای اسلامی بیشتر آشنایی پیدا کنند.

فقدان موزه برای به نمایش گذاشتن آثار باستانی اسلامی

شیخ درباره آثار تاریخی به نمایش گذاشته نیز می‌گوید: مردم باید فرصت را غنیمت بشمارند و به دیدار این آثار بیایند زیرا این گنجینه‌ها از خانه شخصی داوطلبان مسلمان به اینجا آورده شده‌اند. و هیچ موزه مشخصی برای به نمایش گذاشتن آثار اسلامی در نیوزلند وجود ندارد.

آماده سازی این نمایشگاه از چند ماه پیش آغاز شده و وظیفه برپایی غرفه‌ها نیز بر عهده داوطلبان مردمی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha