چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلوگیری پلیس فرانسه از حضور یک خانواده مسلمان در ساحل نیس + تصاویر

حوزه/ با وجود اینکه دادگاه عالی فرانسه قانون مجادله انگیز منع بورکینی را در سواحل به حال تعلیق درآورده اما پلیس فرانسه همچنان مانع از حضور خانواده‌های مسلمان در سواحل این کشور می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از دیلی میل، یک خانواده مسلمان متشکل از دو زن محجبه و یک کودک که در بعد از ظهر روز تعطیل به کنار ساحل نیس در شهر فرانسه رفته بودند، توسط پلیس فرانسه مورد توبیخ قرار گرفته و مجبور به ترک محل شدند.

با وجود اینکه دادگاه عالی فرانسه قانون مجادله انگیز منع بورکینی را در سواحل این کشور به حال تعلیق درآورده است اما پلیس فرانسه همچنان مانع از حضور خانواده‌های مسلمان در سواحل این کشور می‌شود.

به گفته یکی از شاهدان عینی زمانی که این دو زن محجبه که یکی از آن‌ها پیراهن بلند و دیگری کت بلندی پوشیده بودند به همراه کودکشان وسایل پیک نیک را در کنار ساحل پهن کردند، یک قایق پلیس به سمت آنان حرکت کرده، یکی از افسران مرد با آن‌ها صحبت کرد و مجبورشان کرد که از ساحل بروند.

یکی دیگر از شاهدان نیز از این صحنه فیلم برداری کرده و تصاویر  آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

این درحالی است که روز جمعه دادگاه عالی فرانسه قانون منع حجاب را به حالت تعلیق درآورده بود و آن را غیرقانونی و نقض جدی و آشکار آزادی‌های اساسی در فرانسه دانسته بود. اما این حکم به سرعت توسط بعضی شهرها از جمله شهر نیس رد شد و آنان همچنان به ایجاد محدودیت برای زنان مسلمان و جریمه آنان برای داشتن حجاب اسلامی در سواحل ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha