سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 تجمع اعتراضی دانشجویان هندی به قانون منع حجاب در دانشکده‌های منگلور

حوزه/ اعلام منع پوشیدن حجاب در محوطه دانشکده‌های گروه سرینیواس در منگلورخشم دانشجویان مسلمان هندی را برانگیخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از news18.com، در پی اعلام منع پوشیدن حجاب در محوطه دانشکده‌های گروه سرینیواس در منگلور، بندر اصلی ایالت کارناتاکای هندی در غرب شهر بنگلور، دانشجویان مسلمان هندی در این موسسات آموزشی دست به تجمع و تظاهرات اعتراضی زدند.

مدیریت دانشکده‌‌های گروه سرینیواس با فرستادن بخشنامه‌ای به دانشجویان، تصریح کرده که آن‌ها نمی‌توانند در کلاس‌های درس روسری و حجاب به سر داشته باشند و به این ترتیب حقوق اساسی مذهبی آنان را نقض کرده است.

روز شنبه تنش در خارج دروازه ورودی دانشکده داروسازی گروه سرینیواس در 15 کیلومتری شهر والاچیل حکم فرما بود و دانشجویان در اعتراض به مدیر دانشکده و قانون منع حجاب در کلاس‌های درس دست به نظاهرات زدند. این دانشکده حدودا 600 دانشجو دارد که 70 درصد آنان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

فاطیما، یک دانشجوی سال سوم با بیان اینکه امسال دانشجویان اجازه پوشیدن حجاب در کلاس درس را ندارند گفت: مدیر مدرسه دانشجویان را به اسم مذهب مورد هدف قرار داده، اما ما به مذهب‌مان احترام می‌گذاریم.

محمد عطاءالله، مدیر جبهه دانشگاهی هند در اظهار داشت که مدیر موسسات آموزشی اجازه ندارند دانشجویان را مجبور به پوشیدن هیچ گونه لباس فرمی بکنند.

یکی از دانشجویان این دانشکده نیز می‌گوید: برخلاف آنچه مدعی هستند، پوشیدن حجاب هیچ تاثیر منفی بر تحصیلات ما ندارد.

دانشجویان اقلیت‌های مذهبی و قومیتی هند، در یک سال گذشته دائما به خاطر حجاب یا مسائل مذهبی مورد توبیخ قرار گرفته، که این امر سبب بهم ریختگی ذهنی در دانشجویان شده و ایجاد تفرقه میان هم‌کلاسی‌ها به نام دین کار غلطی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha