جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرجواد مرعشی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، با بیان این که امروز طلاب باید دو شاخصه " اهل علم بودن" و "انقلابی بودن" را توأمان داشته باشند، تأکید کرد: هدف اصلی ما در مدیریت مدرسه، تربیت طلبه هایی به معنای واقعی مُلا و انقلابی است.

حجت الاسلام و المسلمین میرجواد مرعشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک آغاز سال تحصیلی 96-95، در خصوص تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته حدود 70 طلبه در پایه های یک تا شش حوزه مشغول به تحصیل داشتیم که با جذب طلاب جدید، در حال حاضر حدود 100 طلبه در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که با برنامه ریزی های مختلفی که برای سال تحصیلی جدید داشته ایم و سعی شده تا مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه را عملیاتی کنیم، گفت: در یک کلام می خواهیم طلبه های مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) مُلا و انقلابی شوند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران، با بیان این که برخی از طلاب جدید این مدرسه، از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند، گفت: این مدرسه  رتبه اول تهذیب و پژوهش در میان مدارس علمیه استان را کسب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی با بیان این که یکی از محورهای اساسی فعالیت مسئولان مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، اهتمام به برگزاری کلاس های اخلاق است، افزود: در روزهای چهارشنبه هر هفته، از ساعت 11 الی 12، درس اخلاق دایر است و در این کلاس ها، بزرگان و اساتیدی از حوزه علمیه قم و همچنین حوزه تهران تشریف می آورند.

وی اضافه کرد: همواره سعی داشتیم که در برگزاری کلاس های اخلاق مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) از اساتید خوب و برجسته استفاده کنیم که خوشبختانه در سال های قبل نتیجه آن را گرفتیم و امسال هم همین رویه را ادامه خواهیم داد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شفق تهران همچنین از فعالیت 10 استاد در این مدرسه خبر داد و گفت: تمامی اساتید، کد تدریس خود را از مدیریت حوزه علمیه استان تهران، دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha