جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نژادپرستان آلمانی درب یک مسجد را دیوار کشیدند

حوزه/ خرابکاران ناشناس در شهر آلمانی پارشیم، جلوی درب ورودی مسجدی را به ارتفاع یک متر با آجر دیوار کشی کردند و پیام‌های ضداسلامی و نژادپرستانه از خود به جا گذاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از sott.net، خرابکاران ناشناس در یکی از شهرهای شمال شرقی آلمان، جلوی درب یکی از مساجد را با آجر دیوارکشی کرده و پیام‌های نژاد پرستانه بر روی دیوار موقت چسباندند. هفته گذشته مسجد محلی شهر پارشیم در شمال شرقی ایالت مکلنبورگ-فورپومرن که در مرحله ساخت و ساز قرار داشت به گونه‌ای پیدا شد که  روبروی درب ورودی آن را به ارتفاع یک متر دیوار آجری کشیده بودند. به علاوه پیام‌های  ضداسلامی و نژادپرستانه بر روی دیوار آجری نصب شده بودند.

پلیس پارشیم تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده‌ و تخریب اموال عمومی و تحریک نفرتی، محور اصلی این تحقیقات هستند. با وجودی که تا زمان رسیدن پلیس به صحنه دیوار پایین آورده شده بود، اما فعالان مرکز محلی طرفدار پناهندگان دست به کار شده و تصاویر دیوار نفرت را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

به علاوه در پست فیس‌بوکی شبکه امور پناهندگان در شهر پارشیم، حاوی تصاویر دیوار موقت آمده است که این بار دومی است که مسجد شهر مورد حمله نفرت انگیز و نژادپرستانه قرار می‌گیرد.

پاسخ جالب مردم شهر آلمانی به دیوارکشی درب مسجد

بعضی از مردم شهر آلمانی پیغام‌های جالبی در رابطه با دیوارکشی درب مسجد گذاشته و نوشتند: سلام دوستان عزیز! دیوارها برای فرو ریخته شدن هستند. هرگز تسلیم نشوید، قوی و سرزنده باقی بمانید! هرگز روحیه خود را از دست ندهید. ما خوشحالیم که انسان‌های خوبی مثل شما وجود دارند!

پیام‌های گذاشته شده روی دیوار تصاویری از قلب را نیز همراه داشتند.

اخیرا جرایم نفرت محور علیه پناهندگان در آلمان افزایش یافته‌اند. مراکز پناهجویان و دیگر امکان مهاجرت به آتش کشیده می‌شوند و از آغاز سال جدید میلادی تا کنون، اردوگاه‌های پناهجویان بیش از 650 بار مورد حمله قرار گرفته که گفته می‌شود بیشتر این حملات را راست‌گرایان افراط‌گرا انجام داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha