پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه مروی تهران

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی تهران، با حضور آیت الله گرکانی، اساتید، طلاب و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، فردا چهارشنبه در محل این مدرسه برگزار می‌ شود.

حجت الاسلام محمد اسکندری، معاون  آموزش و پژوهش حوزه علمیه مروی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر گفت: در این مراسم، علاوه بر سخنرانی امام جمعه موقت تهران، از طلاب ممتاز حوزه مروی با اهدای جوایزی تقدیر خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مروی ادامه داد: طلابی که در عرصه پژوهشی فعال بوده، و حضور منظم در کلاس‌ها و برنامه‌های مدرسه داشتند و دروس حوزه را با معدل ممتاز و نمونه گذرانده‌اند و نهایتاً در کارنامه ارزشیابی بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 وی با اشاره به این که هر سه سطح دروس، در حوزه علمیه مروی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال حدود 320 نفر در حوزه مروی و مدارس تابعه مشغول به تحصیل خواهند شد که از این تعداد 18 نفر از طلاب جدیدالورود پایه اول می‌باشند و إن‌شاء‌الله از روز شنبه نیز همه کلاس‌های درس در حوزه علمیه مروی برقرار خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه مروی با اشاره به برگزاری دروس خارج، بیان داشت: از سال‌ها قبل، درس خارج حضرت آیت الله مجتبی تهرانی(ره) در محل این حوزه برگزار می‌شد، و امسال نیز به احتمال زیاد از اول مهرماه درس خارج آیات جعفری اراکی و تقوایی و استاد کازرونی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان با اشاره به اجرای طرح جدید نظام آموزشی برای طلاب پایه اول، افزود: در این طرح که سطح یک آن دوره‌ای پنج ساله می‌باشد، تلاش شده تا از ابهامات و اجمالات دروس حوزوی کاسته شود، و متون درسی تا حد زیادی تغییر پیدا کرده و بیشتر جنبه کارگاهی، کاربردی و پژوهشی دارد.

وی افزود: در پایه اول علاوه بر آموزش تجوید؛ به مباحث علوم قرآنی، تفسیر، و آشنایی با مفاهیم قرآنی نیز پرداخته شده است؛ و این یکی از تغییرات بسیار خوب در نظام آموزشی است؛ همچنین درس صرف مقدماتی که قبل از این فقط در پایه اول تدریس می‌شد، در طرح جدید از دروره اختبار و تثبیت شروع شده و تا سال سوم و چهارم ادامه دارد و بیشتر کاربردی‌تر و کارگاهی شده است، و بسیاری تغییرات دیگر که در صورت اجرای درست آن، شاهد پیشرفت طلاب در عرصه علمی و پژوهشی خواهیم بود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha