سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طرح توسعه گردشگری حلال در کشور اندونزی

حوزه/ گردشگری حلال که نام دیگر آن "گردشگری خانوادگی" می‌باشد، به هدف ایجاد شرایط بهینه برای جذب گردشگران مسلمان، یعنی جمعیت ۱.۶ میلیاردی در جهان ایجاد شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با توجه به افزایش گردشگران چینی و دیگر کشورهای شرق آسیا از جمله مسلمانان و اعراب در اندونزی، سیاستمداران این کشور تصمیم گرفته‌اند صنعت گردشگری را در اندونزی توسعه دهند. به گفته وزارت گردشگری اندونزی در سال گذشته نزدیک به 10.5 میلیون نفر به این کشور سفر کرده و 12.4 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک کرده‌اند. این در حالی است که بخش گردشگری هنوز به شدت توسعه نیافته باقی مانده است.

اندونزی علاوه بر افزایش تعداد گردشگر در بازارهای سنتی، استراتژی ویژه‌ای به منظور هدف قرار دادن بازدیدکنندگان مسلمان آغاز کرده است. گردشگری حلال که نام دیگر آن «گردشگری خانوادگی» می‌باشد به هدف ایجاد شرایط بهینه به منظور جذب بازدیدکنندگان مسلمان، یعنی جمعیت 1.6 میلیاردی در جهان ایجاد شده است.

برپایه این گزارش به نقل از thenational.ae، منشاء اولیه این بازدیدکنندگان مسلمانان ساکن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مانند کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند. اکثریت جمعیت این کشورها را مسلمانان تشکیل می‌دهند. به علاوه اهالی بعضی کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، چین و هند که جمعیت اسلامی در آن‌ها با رشد سریعی روبرو هست نیز بازدیدکنندگان و گردشگران حلال را تشکیل می‌دهند.

به گفته وزارت گردشگری اندونزی امسال حداقل 10 استان به عنوان مقصد گردشگری حلال در نظر گرفته شده‌اند که جاوا و سوماترا (غرب سوماترا و آچه) از جمله این مناطق هستند.

 ساتیا هرینی، دستیار معاون توانمندسازی مردم و مدیریت مقصد وزارت گردشگری همچنین اعلام کرد: ما استان‌های آچه و غرب سوماترا در اندونزی را ترغیب می‌کنیم تا به مقصدهای گردشگری حلال خصوصا برای کسانی که از خاورمیانه می‌آیند تبدیل شوند؛ زیرا این مناطق جذابیت‌های گرشگری مختلف و زیبایی دارند.

گردشگری حلال مخصوص مسلمانان نیست

طرح اولیه توسعه گردشگری حلال شامل ارتقاء استانداردهای حلال می‌شود که شامل موارد کلیدی از جمله هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و راهنمای تورها هستند و این مناطق برای بازدیدکنندگان مسلمان آماده خواهند شد.

بورهسمن رئیس گردشگری و دفتر اقتصاد خلاق در غرب استان سوماترا نیز معتقد است که گردشگری حلال مخصوص مسلمانان نیست و غیرمسلمانان نیز می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

بورهسمن در این باره می‌گوید: این سوءتفاهم که گردشگری حلال مخصوص مسلمانان است، اشتباه می‌باشد.

در واقع گردشگری حلال یک مفهوم جهانی برای ارائه غذاهای سالم، تامین مسکن و محل اقامت پاکیزه و تمیز و اطمینان از مهمان‌نوازی شایسته است و این خصوصیات برای تمام مردم از جمله غیرمسلمانان نیز مناسب هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha