جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله غروی

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه ورود روحانیت به فضای مجازی ضرورت دارد اما مشروط است، گفت: ممکن است برخی طلبه های جوان از پختگی لازم برخوردار نباشند اما فضلا، پژوهشگران و مبلغان وارسته حوزه می توانند در این عرصه به جهاد فرهنگی بپردازند.

آیت الله سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه مفاهیم و ارزش های دینی در شبکه های مختلف اجتماعی و مجازی مورد هدف دشمنان قرار دارد، اظهار داشت: این مسئله به طور غیرمستقیم، ضربه به نظام و دین مردم است.

وی تصریح کرد: روحانیت باید نقش خود را در زمینه دین ایفا کند و مفاهیم دینی را برای مردم تبیین کند.

عضو شورای عالی حوزه افزود: بهترین مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی در اسلام وجود دارد و تفکر شیعی غنی ترین نگرش ها را درباره مسائل دینی و سبک زندگی دارد که باید به تبیین آنها پرداخت. 

آیت الله غروی همچنین بر لزوم بررسی، پاسخ به شبهات و دفاع از مذهب در فضای مجازی تاکید کرد و ابراز داشت: کسانی که در فضای مجازی به دنبال نقش آفرینی برای دفاع از دین هستند باید از وزانت و شایستگی علمی و اخلاقی برخوردار باشند و خود اسیر تهاجم فرهنگی نشوند.

وی با تاکید بر این که ورود روحانیت به فضای مجازی ضرورت دارد؛ اما مشروط است، اظهار داشت: این گونه نیست که حضور در فضای مجازی برای طلاب برخی سطوح قابل توصیه باشد، چرا که ممکن است برخی طلبه های جوان از پختگی لازم برخوردار نباشند اما فضلا، پژوهشگران و مبلغان وارسته حوزه می توانند در این عرصه به جهاد فرهنگی بپردازند.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: دشمن امیدی به پیروزی در عرصه جنگ نظامی ندارد و به همین دلیل از راه فرهنگ وارد شده است تا فرهنگ دینی را از جوانان بگیرد و آنها را به سوی فساد بکشاند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha