سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 392476
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کتاب شبهات مهدویت

حوزه/ کتاب "شبهات مهدویت" به قلم سید مجتبی عصیری از سوی انتشارات مولف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این کتاب یازدهمین جلد از سلسله مباحث اعتقادی است که به رشته تحریر درآمده است.

نویسندۀ کتاب در ده جلد پیشین، پاسخ به شبهات وهّابیت در موضوع امامت و ولایت را دستور کار خود قرار داده بود، اما از آن ‌جا که موضوع «مهدویت» علاوه بر دشمنان خارجی، همواره مورد دستبرد جاهلان داخلی نیز بوده است؛ از این‌ رو در مباحث این کتاب، علاوه بر پاسخ ‌گویی به شبهات برون ‌مذهبی، پاسداری از عقاید درون ‌مذهبی را نیز مدّ نظر قرار داده است.

جلد نخست این کتاب دارای مقدمه ‌ای نسبتا طولانی و دارای سه فصل است:

فصل نخست: بشارت‌ های منجی در ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی

در این فصل به حدود 40 بشارت در کتاب ‌های آسمانی و دیگر ادیان و فرقه ‌های غیر الهی در بارۀ منجی آخرالزمان اشاره شده است.

از نکات این فصل از کتاب، مکاشفات یوحنا در کتاب مقدس است که در تطبیق آن با دوازده امام شیعیان، حیرتِ هر خواننده ‌ای را برمی ‌انگیزد.

فصل دوم: سوء استفاده از مهدویت (افراد و گروه ‌های مدعی مهدویت)

در این فصل  به حدود 30 گروه و افراد مدعی دروغین مهدویت اشاره شده و به طور مفصل ‌تر به شبهات و فعالیت ‌های جریان گمراه و گمراه‌ گر احمدالبصری(احمدالحسن یمانی) که این روزها بحث آن مطرح است نیز پرداخته و پاسخ داده شده است.

از نکات دیگر در این فصل اشاره به بحث توقیت و تطبیق در زمانِ ظهور و رد آن می ‌باشد که امروزه برای بسیاری از جذابیت فراوانی برخوردار گردیده است. به عنوان نمونه به چند عنوان اشاره می ‌شود:

«پیش‌گویی امیرمؤمنان (ع) از ظهور داعش در آخرالزمان»، «استناد به مرگ پادشاه عربستان، از نشانه ‌های ظهور(!)»، «فاصلۀ رهبر خراسانی تا ظهور(!)»، «فاصلۀ دورۀ دکتر احمدی ‌نژاد تا ظهور(!)»، «فاصلۀ حوادث عراق تا ظهور(!)»، «فاصلۀ زمانی سید حسن نصرالله تا ظهور(!)»، «فاصلۀ پادشاه وابستۀ اردن تا ظهور(!)»، «آیا داعش همان سفیانی است؟».

فصل سوم: شبهه ‌ها و پاسخ‌ ها

رویکرد اصلی نویسنده که پاسخ به شبهات وهابیت در عرصۀ مهدویت است از این فصل آغاز می‌ شود که در جلد نخست به سه شبهه اساسی پرداخته شده و با استفاده از منابع مورد قبول وهابیت، در ابتدا پاسخ ‌های نقضی و سپس پاسخ ‌های حلی داده شده که عبارتند از:

«شبهه 1: روایات مهدویت سند صحیح ندارد؛

شبهه 2: امام حسن عسکری (ع) فرزندی نداشته است!؛

شبهه 3: شیعیان مجوسی پایه ‌گذار موضوع مهدویت!.

ادامۀ شبهات و پاسخ ‌ها در جلد دوم و سوم از همین کتاب که به خواست خداوند در آینده به چاپ خواهد رسید.

کتاب ‌های پیشین همین نویسنده در نقد وهابیت که پیش ‌تر به چاپ رسیده است عبارتند از:

علاقه مندان جهت تهیه کتاب‌ به نشانی قم، میدان شهداء، انتشارات بوستان کتاب و یا به نمایندگی‌ های فروش کتاب دفتر تبلیغات اسلامی (بوستان کتاب) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن: ۰۹۳۹۵۹۵۶۴۶۴ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha