شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناطق نوری

حوزه/ رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: سوابق درخشان آیت الله انواری هنوز برای بسیاری ناشناخته مانده است. ایشان علی رغم تحمل ۱۳ سال زندان و شکنجه های رژیم منحوس پهلوی و تمام مجاهدت ها و مبارزه هایی که در مسیر انقلاب داشته اند، هرگز توقع و انتظاری از نظام نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت السلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر ویژه دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، عصر امروز در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ محی الدین انواری که در مسجد قبای تهران برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی آن عالم مجاهد، اظهار داشت: سوابق درخشان آیت الله انواری هنوز برای بسیاری ناشناخته مانده است. ایشان علی رغم تحمل 13 سال زندان و شکنجه های رژیم منحوس پهلوی و تمام مجاهدت ها و مبارزه هایی که در مسیر انقلاب داشته اند، هرگز توقع و انتظاری از نظام نداشت.

وی با اشاره به آیه شریفه «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا/  قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى ‏كند(احزاب/ 33)»، گفت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) برای هدایت انسان ها آمده است و در آیات شریفه قرآن کریم، نسبت به وجهه انسان بودن ایشان، و هر انچه بشر به لحاظ خلقت دارد اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری ادامه داد: زمانی ما جزء امت پیامبر(ص) هستیم که در رفتارهایمان به منش و اخلاق و رفتار پیامبرمان تاسی نماییم. ما روحانیون در تاسی به  پیامبر(ص) مقدم بر بقیه هستیم؛ چرا که "العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ" در شأن علما و روحانیون است.

رئیس دفتر ویژه دفتر بازرسی مقام معظم رهبری افزود: علما در جذب و دعوت انسان ها و جلب جوانان و ترویج معارف الهی و دفاع از دین در هر شرایط مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، اما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به الگویمان داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شخصیت والای شهید مرتضی مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری یک فقیه و حکیم، و فیلسوف عصر حاضر در دوران خفقان بود، اما با وجود تمام توانمندی ها و علمش حوزه علمیه را رها کرد تا بتواند با حضور در دانشگاه جوانان را هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری اضافه کرد: زمانی که استاد مطهری دو جلد کتاب داستان و راستان را نگارش کرد، خیلی ها به او اعتراض کردند که شأن شما نوشتن داستان نیست، اما هدف  و رسالت او چیز دیگری بود.

وی خطاب به روحانیون حاضر در مراسم گفت: ما نباید خود را تافته جدا بافته بدانیم. نباید انتظار اکرام و احترام بیش از اندازه داشته باشیم، نباید بگوییم در شأن ما نیست فلان کار را انجام دهم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان جایگاه اسوه ها در زمان حاضر، یادآور شد: خاطرم است زمانی که همراه نمایندگان مجلس اول محضر امام خمینی(ره) رسیدیم، مرحوم فخر الدین حجازی در محضر امام(ره) شروع به سخن گفتن و تعاریف بسیاری از امام(ره) کرد؛ اما معظم له در پایان فرمودند، امیدوارم آنچه این آقا از من گفت؛ باورم نشود، لذا لازم است، در تاسی به رفتار بزرگان به اسوه و الگویی کامل مثل امام خمینی(ره) تاسی نماییم.

رئیس دفتر ویژه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی و اخلاقی آیت الله انواری، گفت: ایشان همواره مجالسی گرم و صمیمی داشتند، با رویی گشاده برخورد می کرد و اهل تکبر و غرور نبودند. زندگی او ساده بود، زمانی که هفت ماه در بخش آی سی یو، بیمارستان دی بستری بود، عیادتشان رفتم، وصیت کرده بودند، اگر از دنیا رفتم، کسی را به زحمت نیاندازید و با فروش منزل شخصی ام هزینه کفن و دفن را پرداخت کنید.

انتهای پیام 34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha