پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ مدیرشبکه جهانی ولایت از ایجاد پنج شبکه فارسی زبان ضد شیعی و ضد نظام توسط عربستان سعودی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی ظهر امروز در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام که محل  در شبکه جهانی ولایت در قم برگزار شد گفت: با توجه  هجمه های وسیع دشمن علیه مکتب حقه اهل بیت(ع) و اسلام ناب، ایجاد یک شبکه قوی ماهواره ای از متن حوزه علمیه و روحانیت شیعه، الزامی بود که خوشبختانه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اهتمام جدی خویش این حرکت را رقم زدند.

وی افزود: پس از تشکیل این شبکه شورای عالی سیاستگذاری شبکه جهانی ولایت نیز با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، اعرافی و حسینی بوشهری و.. ایجاد شد؛ در همین راستا سیاست‌های اصلی شبکه ولایت در این شورا بررسی و ابلاغ می‌شود.

مدیرشبکه جهانی ولایت با اشاره به ایجاد 12 گروه علمی در این شبکه اظهارکرد: محتویات برنامه‌های این شبکه در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در این شبکه سعی می شود به وحدت عملی عمل شود؛ به همین خاطر شخصیت‌های برجسته اهل سنت در این شبکه برنامه زنده داشته و موضوع‌های ضدسلفی را بیان می کنند؛ در شرایطی که عربستان پنج شبکه جدید را علیه نظام اسلامی و شیعه ایجاد کرده و هتاکی‌ها را به میزانی رسانده که این ناسزاها ناموسی و حیثیتی بوده و طی قرن‌های گذشته سابقه نداشته است، حضور این عالمان در این شبکه و محکومیت این مباحث از سوی عالمان اهل سنت و شیعه می تواند توطئه های این دشمنان را آشکار سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی وی گفت:  از جمله اهداف این شبکه هایی که توسط عربستان و دشمنان ایجاد شده است، می توان به تحریک اهل سنت ساکن در ایران و براندازی نظام اسلامی اشاره کرد؛ این شبکه‌ها در روش جدید خود به روایات ضعیف شیعه رجوع کرده و برخی از مباحث تفرقه‌انگیز را مطرح می‌کنند و شبکه ولایت تنها مجموعه‌ای است که در مقابل هجمه‌های ماهواره‌ای دشمن ایستاده است.

وی با ذکر این مطلب که شبکه ولایت به دو زبان عربی و فارسی در آمریکا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا و ‌اقیانوسیه برای عاشقان معارف اهل بیت(ع) و دین مبین اسلام برنامه‌های مختلف خود را به نمایش می‌گذارد، اظهارکرد: اکنون 150 میلیون فارسی‌زبان و 350 میلیون عرب‌زبان در دنیا داریم، اما جمعیت انگلیسی‌زبان‌ها بیش از یک میلیارد نفر است به همین علت حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر ایجاد شبکه انگلیسی ولایت تاکید کرده و تاکنون 60 درصد مقدمات راه اندازی این شبکه انجام شده است.

مدیرشبکه ولایت بیان کرد:  پاسخگویی به شبهات و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از اهداف شبکه ولایت است؛ ‌بر اساس گفته علمای برجسته اهل سنت این شبکه دانشگاه اسلامی برای انتقال آموزه‌های دینی است و احترامی که نسبت به شخصیت‌های اهل سنت در این شبکه دیده می‌شود کم‌نظیر است؛ آیت الله سیستانی نیز چندی پیش در دیداری که با ایشان داشتیم از این شبکه تقدیر کردند و برای این حرکت فعالان این شبکه دعا کردند.

وی گفت: اکنون این شبکه 50 میلیون مخاطب فارسی زبان دارد و در عراق، سوریه، مصر و برخی از کشورهای خلیج فارس بیشتر از شبکه الفرات و نجبا مخاطب دارد؛ تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با شبکه‌های الفرات و نجبا داشته‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم؛ در ایام اربعین یک‌هزار دقیقه برنامه پخش زنده انجام شد که امسال نیز این مراسم به شکل لحظه به لحظه پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha