پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 تصاویر/ همایش آموزشی مبلغین ایام غدیریه در مدرسه عالی دارالشفاء قم

حوزه/ با حضور علما، اساتید و مبلغان حوزه های علمیه از پرچم اهدایی حرم مولی الموحدین امام علی علیه السلام با موضوع غدیر در تالار مدرسه علمیه دارالشفا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دبیرستاد جشن های مردمی ایام غدیریه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: پرچم اهدایی حرم امیرالمؤمنین(ع) برای جشن‌های غدیریه قرار است در قالب دو هزار پرچم میان  هیئات مذهبی کشور توزیع شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس شوّاخی با اشاره به فعالیت‌های ستاد غدیریه گفت: ستاد احیای ایام امامت و ولایت که معروف است به ستاد غدیریه چند سالی است برای باشکوه شدن مراسمات این ایام با حمایت مراجع تقلید فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این ستاد کاملاً مردمی است و با حمایت خیرین فعالیت می‌کند، افزود: در سال‌های قبل چند کار در دستور کار داشتیم، در ابتدا تنها ایام قبل و بعد غدیر برای مردم تبیین و مناسبت‌ها برای مردم معرفی می‌شد.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه با اشاره به معرفی مناسبت‌های قربان، اعطای انگشتر، مباهله، حدیث کساء و... به مردم در این ایام گفت: 15 روز شاد آسمانی داریم که بهترین مناسبت‌های شیعه در آن‌ها قرار گرفته و باید بزرگ داشته شود.

وی اظهارداشت: بخاطر خطبه غدیریه روز غدیر روز بیعت با امام زمان نامگذاری شده و مردم با حضور در مراسمات با امام زمان بیعت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شوّاخی با اشاره به برگزاری مراسمات غدیر در معابر شهر گفت: مراجع بر رعایت تقیه در این مراسمات تاکید و خارج شدن این مراسمات از معصیت را مورد نظر داشته‌اند که این موارد در برگزاری مراسم‌ها مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به هماهنگی ستاد غدیریه با حرم امیرالمؤمنین برای فعالیت‌های ایام غدیر، تصریح کرد: با هماهنگی عتبه مقدس پرچم حرم امام علی(ع) به برخی هیئات داخل کشور اهدا می‌شود.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه با اشاره به شرایط دریافت پرچم حرم امام علی(ع) گفت: هیئات می‌توانند با ثبت نام در وب سایت کاروان غدیر و ثبت شرایط مورد نیاز، براساس اولویت بین استان‌ها این پرچم‌ها را دریافت کنند.

وی با اشاره به آماده سازی 2 هزار پرچم برای توزیع بین هیئات کشور افزود: هیئاتی که سال گذشته به مناسبت غدیر در سطح شهرها مراسم داشتند در اولویت اهدای پرچم هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شوّاخی تاکید کرد: در شهرهای مختلف با خطبا و وعاظ هم هماهنگ شده تا پرچم با حفظ احترام در شهرها به اهتزاز درآمده و مراسمات حول این پرچم باشد.

وی گفت: کاروان‌های غدیر باید شرایطی داشته باشند که در زمان اهدای پرچم این شرایط را متذکر شده‌ایم و آخرین برنامه کاروان‌ها نماز عید غدیر، اطعام و یا زیارت غدیریه امام هادی(ع) خواهد بود.

دبیر ستاد جشن‌های مردمی غدیریه تصریح کرد: در حاشیه این پرچم مناسبت‌های ایام غدیر ذکر شده و در صدر آن نیز شعار علی رایة الهدی درج شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه این پرچم نیز مهر عتبه مقدس علوی حک شده و در جای جای این پرچم از شعارهای این مناسبت استفاده شده است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha